Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 598667

Poznavanje kulturne baštine nizinskog zavičaja u nastavi Prirode i društva


Karlić, Kristina
Poznavanje kulturne baštine nizinskog zavičaja u nastavi Prirode i društva 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek


Naslov
Poznavanje kulturne baštine nizinskog zavičaja u nastavi Prirode i društva
(Knowing the cultural heritage of lowland native land in Science and Society)

Autori
Karlić, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
20.06

Godina
2012

Stranica
46

Mentor
Borić, Edita

Neposredni voditelj
Škugor, Alma

Ključne riječi
Ključne riječi: kulturna baština nizinskog zavičaja; hrvatska kulturna baština; nastava prirode i društva; učenici razredne nastave
(Cultural heritage lowland native land; Croatian cultural heritage; science lesson; the students of class)

Sažetak
Kulturna baština nasljeđe je svakog naroda te je vrlo važno da učenici tijekom školovanja upoznaju prvenstveno kulturnu baštinu svoga zavičaja, a kasnije i cijele domovine. Zavičajnost i zavičajna nastava temeljni su metodički princip u nastavi prirode i društva, tek nakon što učenici upoznaju osobitosti vlastitog zavičaja, mogu upoznavati osobitosti drugih zavičaja te kulturnu baštine cijele domovine. Nizinski zavičaj je vrlo bogat kulturnom baštinom, od nalazišta iz paleolitika, ostataka iz doba rimskog carstva, preko baroka do suvremenog razdoblja. Svojom ljepotom i povijesnom vrijednošću ističu se mnoge crkve, samostani, kurije, dvorci, spomenici i ostatci starih gradova. Istraživanje je usmjereno na utvrđivanje poznavanja kulturne baštine nizinskog zavičaja učenika u četvrtom razredu, a cilj je istražiti koliko učenici poznaju baštinu svoga kraja. Istraživanje je provedeno s 142 učenika iz Slavonskog Broda (43 učenika), Županje (53 učenika) i Babine Grede (46 učenika). Prema rezultatima istraživanja zaključeno je da učenici poznaju baštinu svoga zavičaja. Najveći postotak riješenosti ispita imaju učenici Osnovne škole „Dragutin Tadijanović“ u Slavonskom Brodu koji iznosi 70, 6 %, potom učenici Osnovne škole „Mato Lovrak“ u Županji koji iznosi 61 %, a najmanji postotak riješenosti ispita imaju učenici Osnovne škole „Mijat Stojanović“ u Babinoj Gredi, a on iznosi 58, 4 %.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek