Knowing the cultural heritage of lowland native land in Science and Society (CROSBI ID 374807)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Karlić, Kristina
Borić, Edita
Škugor, Alma
engleski
Knowing the cultural heritage of lowland native land in Science and Society
Kulturna baština nasljeđe je svakog naroda te je vrlo važno da učenici tijekom školovanja upoznaju prvenstveno kulturnu baštinu svoga zavičaja, a kasnije i cijele domovine. Zavičajnost i zavičajna nastava temeljni su metodički princip u nastavi prirode i društva, tek nakon što učenici upoznaju osobitosti vlastitog zavičaja, mogu upoznavati osobitosti drugih zavičaja te kulturnu baštine cijele domovine. Nizinski zavičaj je vrlo bogat kulturnom baštinom, od nalazišta iz paleolitika, ostataka iz doba rimskog carstva, preko baroka do suvremenog razdoblja. Svojom ljepotom i povijesnom vrijednošću ističu se mnoge crkve, samostani, kurije, dvorci, spomenici i ostatci starih gradova. Istraživanje je usmjereno na utvrđivanje poznavanja kulturne baštine nizinskog zavičaja učenika u četvrtom razredu, a cilj je istražiti koliko učenici poznaju baštinu svoga kraja. Istraživanje je provedeno s 142 učenika iz Slavonskog Broda (43 učenika), Županje (53 učenika) i Babine Grede (46 učenika). Prema rezultatima istraživanja zaključeno je da učenici poznaju baštinu svoga zavičaja. Najveći postotak riješenosti ispita imaju učenici Osnovne škole „Dragutin Tadijanović“ u Slavonskom Brodu koji iznosi 70, 6 %, potom učenici Osnovne škole „Mato Lovrak“ u Županji koji iznosi 61 %, a najmanji postotak riješenosti ispita imaju učenici Osnovne škole „Mijat Stojanović“ u Babinoj Gredi, a on iznosi 58, 4 %.
cultural heritage lowland native land; Croatian cultural heritage; science lesson; the students of class
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
46
20.06.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek