Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 598639

Sudjelovanje učenika u vrednovanju obrazovnih postignuća u nastavi Prirode i društva


Klarić, Martina
Sudjelovanje učenika u vrednovanju obrazovnih postignuća u nastavi Prirode i društva 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek


Naslov
Sudjelovanje učenika u vrednovanju obrazovnih postignuća u nastavi Prirode i društva
(Student participation in the evaluation of educational achievement in Science and Society)

Autori
Klarić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
04.07

Godina
2012

Stranica
53

Mentor
Borić, Edita

Neposredni voditelj
Škugor, Alma

Ključne riječi
Obrazovna postignuća; učenici; sudjelovanje; vrednovanje; priroda i društvo
(Educational attainment; students; participation; evaluation; science and society)

Sažetak
Nacionalni okvirni kurikulum je prelazak na kompetencijski sustav i učenička postignuća (ishode učenja) gdje su učenici uključeni u planiranje, postavljanje pretpostavaka, izvođenje pokusa, mjerenje, obradu podataka, rješavanje problema, zaključivanje, raspravu i kritičko prosuđivanje. Svrsishodno tome, učeniku treba omogućiti da procjenjuje rezultate svoga rada (postignuća) i zalaganja u procesu nastave. Nadalje, treba mu omogućiti da procjenjuje rezultate (postignuće) i zalaganje u procesu nastave svojih kolega-učenika, i na kraju, učeniku treba omogućiti da, povremeno, procjenjuje rezultate rada i zalaganje u nastavi i svojih nastavnika. Dakle, vrjednovanje cjelokupne nastavne djelatnosti valja temeljiti na razrađenom sustavu praćenja, provjeravanja, procjenjivanja, mjerenja i ocjenjivanja tijeka i rezultata učiteljevih i učenikovih djelatnosti. Suvremeni zahtjev školstva navodi da ako želimo unaprijediti učenikovo učenje, potrebno je osigurati da svi učenici znaju što se od njih očekuje, da ih se upozna sa standardima znanja i da imaju mogućnost tijekom provjeravanja učiti za buduće ocjenjivanje. To sve učitelj može postići dajući učenicima povratnu informaciju. Nadalje, ako želimo odgajati sretnog i zadovoljnog učenika željnog znanja tada svakako trebamo individualizirati učenje. To podrazumijeva stvaranje uvjeta za optimalno napredovanje svakog učenika u razredu i školi. Također trebamo razvijati učenikovu samoprocjenu jer samoprocjenom omogućujemo učeniku preuzimanje odgovornosti i za proces i za rezultat učenja te omogućujemo učeniku postavljanje osobnih ciljeva i procjenjivanje vlastitog uspjeha. Cilj ovoga istraživanja bilo je saznati mogu li učenici sudjelovati u vrednovanju obrazovnih postignuća u nastavi prirode i društva. Istraživanje je pokazalo da smo na pragu, ali da još nismo dosegli stupanj onoga što Nacionalni okvirni kurikulum propagira.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek