Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 598632

Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva


Žarković, Maja
Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek


Naslov
Primjena vizualnih i audiovizualnih medija u nastavi Prirode i društva
(Application of visual and audiovisual media in Science and Society)

Autori
Žarković, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
18.06

Godina
2012

Stranica
87

Mentor
Borić, Edita

Neposredni voditelj
Škugor, Alma

Ključne riječi
Mediji; knjiga - dječji roman; igrani film; animirani film; plakat; nastavni plan i program; nastavni predmet priroda i društvo
(: media; books - children's novel; film; animation; posters; curriculum; subject; Science and Society)

Sažetak
U svoje istraživanje krenula sam od pretpostavke da postoji mnogo tema u nastavnom planu i programu kroz koje se mogu provući djeci zanimljivi mediji, te da bi na taj način učenicima nastava i učenje bilo zanimljivije, uspješnije, životnije, a i znanje bi im bilo dugotrajnije. Cilj ovoga istraživanja je analizom sadržaja proučiti nastavni plan i program i pojedine medije (knjiga (dječji roman), igrani film, animirani film, plakat) koje možemo uvrstiti u obradu nastavnih tema zadanim nastavnim planom i programom. Analizirala sam mogućnost uključivanja određenih medija u nastavu prirode i društva, tj. analizirala sam medije i nastavni plan i program te njihovu povezanost. Ukupno sam analizirala tri dječja romana, četiri animirana filma, od kojeg su dva kratkometražna i dva dugometražna, zatim tri igrana filma te tri plakata. Slučajnim odabirom dječjeg romana (Čudnovate zgode šegrta Hlapića, Duh u močvari, Priča o galebu i o mačku koji ga je naučio letjeti), igranog filma (Vlak u snijegu, Družba Pere Kvržice, Duh u močvari), animiranog filma (Ivica i Marica, Pepeljuga, Potraga za Nemom, Sammy na putu oko svijeta) te plakata (Piramida prehrane za djecu, Sigurno i vješto u prometu, Svako dijete treba obitelj) došla sam do zaključka da sam dosta nastavnih tema uspjela povezati sa navedenim medijima, ali ipak nešto više nastavnih tema pronašla sam za 1. i 2. razred, a nešto manje za 3. i 4. razred, ali to ne znači da ne postoje i mediji koji obrađuju više tematiku 3. i 4. razreda što svaki učitelj u svom radu može pravilnim izborom prilagoditi. Mediji su prisutni svugdje oko nas, a mi ih samo trebamo pametno iskoristiti. Ovim istraživanjem dokazala sam da se može i na drugačiji način učiti. Učenicima sama nastava postaje zanimljivija, aktivnije sudjeluju u njoj i na taj način zavole određeni nastavni predmet. Ključne riječi:

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Edita Borić, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek