Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza nadvožnjaka od betona vrlo visokih uporabnih svojstava (CROSBI ID 374696)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Mrakovčić, Silvija Analiza nadvožnjaka od betona vrlo visokih uporabnih svojstava / Radić, Jure (mentor); Kožar, Ivica (neposredni voditelj). Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2012

Podaci o odgovornosti

Mrakovčić, Silvija

Radić, Jure

Kožar, Ivica

hrvatski

Analiza nadvožnjaka od betona vrlo visokih uporabnih svojstava

Predmet je ovog istraživanja analiza ponašanja nadvožnjaka od mikroarmiranog betona vrlo visokih uporabnih svojstava preko kojih prolazi pokretno opterećenje. Analiza je provedena uzimajući u obzir materijalnu nelinearnost. Prije početka istraživanja postavljena je hipoteza da se izotropnim modelom oštećenja materijala može opisati utjecaj zamora na mikroarmirani beton vrlo visokih uporabnih svojstava te da se primjenom tog modela može odrediti mjesto pojave kritične pukotine na konstrukciji. Da bi se dobili potrebni parametri za izradu nelinearnog materijalnog modela provedena su laboratorijska ispitivanja na uzorcima valjaka i prizmi. Provedena su laboratorijska ispitivanja na razini konstrukcije gdje su uzorci greda ispitani na savijanje pod statičkom i dinamičkom silom. Ova su ispitivanja poslužila da bi se dobili parametri potrebni za izradu računalnog modela oštećenja. U računalnom programu Mathcad modeliran je odnos moment - zakrivljenost koji je povezan s parametrom oštećenja materijala nastalog uslijed velikog broja ponovljenog opterećenja. Računalnim programom DARK napravljena je dinamička analiza dva tipa nadvožnjaka, grednoga i razupornog. Analiza je uključila izračun anvelope momenata iz koje proizlazi položaj najosjetljivijih mjesta na konstrukcijama. Utjecaj zamora materijala analiziran je indirektnom materijalnom nelinearnom analizom kroz smanjenje krutosti kritičnog mjesta konstrukcije te ponavljanjem proračuna sve do značajnog gubitka krutosti konstrukcije. Da bi se smanjivanje poprečnih presjeka izvršilo na adekvatan način korišten je spomenuti model zamora. Analize su pokazale na koje parametre treba posebno obratiti pažnju prilikom provođenja daljnjih laboratorijskih ispitivanja te razinu pokretnog opterećenja koja bi mogla biti kritična za nadvožnjake od mikroarmiranog betona vrlo visokih uporabnih svojstava.

nadvožnjak; beton vrlo visokih uporabnih svojstava; modeliranje zamora

nije evidentirano

engleski

Ultra High Performance Concrete Overpass Analysis

nije evidentirano

overpass; ultra high performance concrete; fatigue modelling

nije evidentirano

Podaci o izdanju

181

17.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo