Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije (CROSBI ID 186954)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Rajić, Višnja
hrvatski
Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije
Rad dovodi u relaciju teoriju samoaktualizacije (Abrahama Maslowa), teoriju optimalnih iskustava (Michaela Csikszentmihalyi-a) i mogućnosti za njihovo ostvarenje u školi. Maslow (1963.) prepoznaje vrhunska iskustva, a Csikszentmihalyi (2006.) trenutke zanesenosti kao istinske trenutke sreće i samoostvarenja/samoaktualizacije. Maslow kao i Lev Vygotksy (1978.) prepoznaje ključan utjecaj socio-kulturalnog okruženja na razvoj djeteta kao preduvjet za razvoj i samoaktualizaciju pojedinca. Imajući u vidu proksimalan razvoj djeteta i njegovu težnju za aktualizacijom potrebno je školsko iskustvo što više približiti vrhunskim iskustvima ili zanesenosti kako bi se omogućilo što uspješnije sudjelovanje učenika u školi. Reformski pedagozi poput Johanna Heinricha Pestalozzia, Johna Deweya i Marije Montessori još prije više od stotinjak godina prepoznaju situacije u školi kada djeca doživljavaju optimalna iskustva i svojim djelovanjem pokušavaju osigurati uvjete u školi za ostvarivanje istih. Tradicionalna pedagogija koja prevladava u školama danas, na žalost, svojim organizacijskim elementima rijetko osigurava uvjete nužne za ostvarivanje optimalnih i vrhunskih iskustava u školi.
vrhunska iskustva; zanesenost; proksimalan razvoj; reformska pedagogija; progresivna pedagogija
nije evidentirano
engleski
Self-actualization, Optimal Experience and reform Pedagogy
nije evidentirano
peek experiences; flow; proximal development; reform pedagogy; progresive pedagogy
nije evidentirano