Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije (CROSBI ID 186954)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Rajić, Višnja Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije // Napredak (Zagreb), 153 (2012), 2; 235-248

Podaci o odgovornosti

Rajić, Višnja

hrvatski

Samoaktualizacija, optimalna iskustva i reformske pedagogije

Rad dovodi u relaciju teoriju samoaktualizacije (Abrahama Maslowa), teoriju optimalnih iskustava (Michaela Csikszentmihalyi-a) i mogućnosti za njihovo ostvarenje u školi. Maslow (1963.) prepoznaje vrhunska iskustva, a Csikszentmihalyi (2006.) trenutke zanesenosti kao istinske trenutke sreće i samoostvarenja/samoaktualizacije. Maslow kao i Lev Vygotksy (1978.) prepoznaje ključan utjecaj socio-kulturalnog okruženja na razvoj djeteta kao preduvjet za razvoj i samoaktualizaciju pojedinca. Imajući u vidu proksimalan razvoj djeteta i njegovu težnju za aktualizacijom potrebno je školsko iskustvo što više približiti vrhunskim iskustvima ili zanesenosti kako bi se omogućilo što uspješnije sudjelovanje učenika u školi. Reformski pedagozi poput Johanna Heinricha Pestalozzia, Johna Deweya i Marije Montessori još prije više od stotinjak godina prepoznaju situacije u školi kada djeca doživljavaju optimalna iskustva i svojim djelovanjem pokušavaju osigurati uvjete u školi za ostvarivanje istih. Tradicionalna pedagogija koja prevladava u školama danas, na žalost, svojim organizacijskim elementima rijetko osigurava uvjete nužne za ostvarivanje optimalnih i vrhunskih iskustava u školi.

vrhunska iskustva; zanesenost; proksimalan razvoj; reformska pedagogija; progresivna pedagogija

nije evidentirano

engleski

Self-actualization, Optimal Experience and reform Pedagogy

nije evidentirano

peek experiences; flow; proximal development; reform pedagogy; progresive pedagogy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

153 (2)

2012.

235-248

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Pedagogija