Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 590652)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bagarić, Željka ; Mikšaj-Todorović, Ljiljana
hrvatski
Program vođenog čitanja sa zatvorenicima kao model posebnog rehabilitacijskog programa u Republici Hrvatskoj
Različita istraživanja koja obuhvaćaju počinitelje kaznenih djela, pokazala su da postoji čvrsta povezanost između niskog stupnja pismenosti i određenih tipova kriminaliteta (IALS 1995&2001). Brojni inovativni rehabilitacijski programi na temu “edukacija kroz kulturu, umjetnost i čitanje” zagovaraju put za izgradnju prihvatljivijih životnih stilova (Hartley, Turvey, 2009 ; Morgan, Kett, 2003 ; Hakemulder, 2000 ; Rubin, 1973 ; Burt, 1972) te da izabrani književni tekstovi imaju terapeutsko djelovanje na smanjenje napetosti, poticanje emocionalnog izražaja i razvijanja osobnosti (Hicks, 2006 ; Rudež, 2004 ; Barath, 1996 ; Rubin, 1978 ; Ayalon, 1995.). Od 1990. godine naovamo, terapija čitanjem se koristila u pomagačkim djelatnostima s klijentima/pacijentima svih uzrasta i kultura (Pardeck & Pardeck, 1998), a dobrobit se pripisuje interakciji osobnosti čitatelja i literature, bilo uz pomoć tzv. self-help priručnika ili u okvirima programa za vođeno, odnosno, grupno čitanje i diskusiju (Mar, Djikic, Oatley, 2008 ; Van Peer, Maat, 1996). Meutim, brojne su studije i autori koji navedene programe vođenog čitanja smatraju „korekcijskim šarlatanstvom“ (Kramer, 2009 ; Latessa et al., 2002 ; Cullen 2000 ; Gendreau 2000 ; Sherman, 1988 ; Šuvak, 1977). Tome pogoduje činjenica da većina provedenih programa i eksperimentalnih studija o čitanju nije znanstveno evaluirana. U Hrvatskoj je kreiran i po prvi puta se provodi program vođenog čitanja sa zatvorenicima, kao posebni rehabilitacijski program u zatvorskom sustavu. Sastavni dio programa čini evaluacija, u čiju svrhu su konstruirani odgovarajući instrumenti. Kontrolna i eksperimentalna skupina zatvorenika uspoređena je u prvoj i završnoj točci mjerenja, a rezultati evaluacije ce biti prezentirani. Uz navedeni model programa vođenog čitanja sa zatvorenicima, postavljen je i model međuinstitucionalne suradnje.
vođeno čitanje ; posebni rehabilitacijski program ; zatvorenici
nije evidentirano
engleski
Guided reading program with inmates as a model of special rehabilitation program in Croatia
nije evidentirano
guided reading ; special rehabilitation program ; inmates
nije evidentirano
Podaci o prilogu
113-114.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica Gordana ; Stošić, Jasmina
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup ERF-a Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska