Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena (CROSBI ID 374598)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mateša, Barbara Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena / Pavlin-Bernardić, Nina (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Mateša, Barbara

Pavlin-Bernardić, Nina

hrvatski

Utjecaj vizualne i metakognitivne pomoći na jačinu izraženosti iluzije linearnosti u zadacima površine i volumena

Iluzija linearnosti je sklonost mišljenju da su određene veličine linearno ili proporcionalno povezane čak i kad relacije nisu takve, odnosno kad bi primjena linearnog modela u rješavanju zadataka bila neopravdana. U ovom istraživanju ispitivali smo utjecaj prezentacije uvodnog zadatka s ponuđenom vizualnom , metakognitivnom pomoći, ili kombinacijom obiju, na uspješnost rješavana matematičkih zadataka volumena i površine. U istraživanju je sudjelovalo 122 studenata psihologije Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Za potrebe ovog rada konstruirana je lista sa zadacima koja se sastojala od 13 zadataka, od čega su tri bila linearna, pet zadataka su bili zadaci površine, a pet zadataka su bili zadaci volumena. Zadatke su rješavale četiri skupine ispitanika, koje su se međusobno razlikovale po uputi, te je u ispitivanju postojala skupina koja je imala vizualnu pomoć (u vidu crteža), skupina koja je imala metakognitivnu pomoć (u smislu tekstualnog pojašnjenja), skupina koja je imala obje vrste pomoći te kontrolna skupina. Rezultati pokazuju da su ispitanici iz sve tri skupine koje su dobile pomoć u uvodnom zadatku bili uspješniji od ispitanika iz kontrolne skupine. Razlika u uspješnosti rješavanja zadataka površine i zadataka volumena nije bila statistički značajna jedino u kontrolnoj skupini. U ostalim skupinama uspješnost u rješavanju zadataka površine bila je veća od uspješnosti u rješavanju zadataka volumena, pri čemu u skupini koja je imala i vizualnu i metakognitivnu pomoć postoji najveća razlika u uspješnosti rješavanja tih zadataka.

iluzija linearnosti; zadaci volumena; zadaci površine

nije evidentirano

engleski

The influence of visual and metacognitive scaffolds on the illusion of linearity in area and volume problems

nije evidentirano

illusion of linearity; volume problems; area problems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37

04.10.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija