Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Elektrofiziološki korelati kognitivnih i jezičnih funkcija (CROSBI ID 590391)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Dulčić Adinda ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Munivrana, Boška Electrophysiological correlation of cognitive and language functions / Elektrofiziološki korelati kognitivnih i jezičnih funkcija // Čovjek i govor : Man and Speech : Znanstveno-stručna monografija VII. međunarodnog simpozija verbotonalnog sistema (svibanj, 2011.) / gl. urednica dr. sc. Adinda Dulčić (ur.). Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2012. str. 286-302

Podaci o odgovornosti

Dulčić Adinda ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Munivrana, Boška

hrvatski

Elektrofiziološki korelati kognitivnih i jezičnih funkcija

Elektrofiziološki korelati kognitivnih i jezičnih funkcija Mnogi autori ističu da dječja sposobnost zadržavanja podataka u radnoj memoriji neposredno utječe na različite aspekte jezičnog razvoja. Smatraju da oštećeno fonološko pamćenje u ranoj dobi može kasnije rezultirati poteškoćama u jezičnom razvoju te dovesti i do posebnih jezičnih teškoća. Navedene teškoće povezuju se s postojanjem deficita u radnom pamćenju, tj. teškoćama u procesiranju i zadržavanju određene rečenice ili njenog dijela u pamćenju. Ponavljanje dugih rečenica također može poslužiti za praćenje jezičnog progresa djece s jezičnim teškoćama, jer zahtijeva da dijete ponovno proizvede, a ne ponovi rečenicu pomoću kratkoročnog pamćenja. Druga hipoteza je ta da djeca s jezičnim teškoćama imaju poremećaj procesiranja kratkih i brzo prezentiranih auditivnih podražaja i pamćenja vremenskog slijeda informacija. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi korelaciju između elektrofizioloških (sposobnost zamjećivanja i razlikovanja zvučnog podražaja kod djece s jezično-govornim teškoćama metodom evociranih potencijala), kognitivnih i jezičnih varijabli. Eksperiment je proveden dva puta u razmaku od godine dana. Ispitanici su bili 12-ero djece s govorno-jezičnim teškoćama u dobi od 7 do 9 godina. Radna memorija (kognitivne varijable) i praćenje verbalnog slijeda (jezična varijabla) ispitane su ponavljanjem logatoma, rečenica i primjenom Token testa. Mjerenje evociranih potencijala je izvršeno na 32-kanalnom aparatu za moždanu kartografiju tipa Neuroscan. Upotrijebljena je kapa s kanalima prema 10–20 internacionalnom sustavu. U provedenom eksperimentu, kao podražaj, korištena su dva čista tona (1kHz i 2kHz). Podražaji su bili prezentirani u odd ball paradigmi, te se od ispitanika tražila svjesna reakcija. Mjerene su latencije i amplitude analiziranih (P1, N1, P2, N2 i P3) valova, te vrijeme reakcije i broj točnih odgovora. Korelacijske analize između elektrofizioloških varijabli i varijabli kojima se ispituje radna memorija i jezični progres, omogućavaju bolji uvid u etiologiju, dijagnostiku i evaluaciju terapijskog napretka djece s jezičnim teškoćama.

elektrofiziološki korelati ; kognitivne i jezične funkcije

nije evidentirano

engleski

Electrophysiological correlation of cognitive and language functions

Elektrofiziološki korelati kognitivnih i jezičnih funkcija Mnogi autori ističu da dječja sposobnost zadržavanja podataka u radnoj memoriji neposredno utječe na različite aspekte jezičnog razvoja. Smatraju da oštećeno fonološko pamćenje u ranoj dobi može kasnije rezultirati poteškoćama u jezičnom razvoju te dovesti i do posebnih jezičnih teškoća. Navedene teškoće povezuju se s postojanjem deficita u radnom pamćenju, tj. teškoćama u procesiranju i zadržavanju određene rečenice ili njenog dijela u pamćenju. Ponavljanje dugih rečenica također može poslužiti za praćenje jezičnog progresa djece s jezičnim teškoćama, jer zahtijeva da dijete ponovno proizvede, a ne ponovi rečenicu pomoću kratkoročnog pamćenja. Druga hipoteza je ta da djeca s jezičnim teškoćama imaju poremećaj procesiranja kratkih i brzo prezentiranih auditivnih podražaja i pamćenja vremenskog slijeda informacija. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi korelaciju između elektrofizioloških (sposobnost zamjećivanja i razlikovanja zvučnog podražaja kod djece s jezično-govornim teškoćama metodom evociranih potencijala), kognitivnih i jezičnih varijabli. Eksperiment je proveden dva puta u razmaku od godine dana. Ispitanici su bili 12-ero djece s govorno-jezičnim teškoćama u dobi od 7 do 9 godina. Radna memorija (kognitivne varijable) i praćenje verbalnog slijeda (jezična varijabla) ispitane su ponavljanjem logatoma, rečenica i primjenom Token testa. Mjerenje evociranih potencijala je izvršeno na 32-kanalnom aparatu za moždanu kartografiju tipa Neuroscan. Upotrijebljena je kapa s kanalima prema 10–20 internacionalnom sustavu. U provedenom eksperimentu, kao podražaj, korištena su dva čista tona (1kHz i 2kHz). Podražaji su bili prezentirani u odd ball paradigmi, te se od ispitanika tražila svjesna reakcija. Mjerene su latencije i amplitude analiziranih (P1, N1, P2, N2 i P3) valova, te vrijeme reakcije i broj točnih odgovora. Korelacijske analize između elektrofizioloških varijabli i varijabli kojima se ispituje radna memorija i jezični progres, omogućavaju bolji uvid u etiologiju, dijagnostiku i evaluaciju terapijskog napretka djece s jezičnim teškoćama.

Electrophysiological correlations ; cognitive and language functions

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

286-302.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Čovjek i govor : Man and Speech : Znanstveno-stručna monografija VII. međunarodnog simpozija verbotonalnog sistema (svibanj, 2011.)

gl. urednica dr. sc. Adinda Dulčić

Zagreb: Poliklinika SUVAG

978-953-95195-8-0

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti