Neke roditeljske kompetencije kao poticaj suradničkih odnosa u razredu (CROSBI ID 590325)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Fulgosi Masnjak, Rea ; Igrić, Ljiljana ; Lisak, Natalija
hrvatski
Neke roditeljske kompetencije kao poticaj suradničkih odnosa u razredu
Strategija hrvatskog školstva usmjerena je prema razvoju inkluzivne škole. Pod inkluzivnom školom smatra se škola koja osigurava punopravno sudjelovanje učenika u akademskim i socijalnim aktivnostima (Lipsky & Gartner, 1996). Jedna od ključnih karakteristika inkluzivne škole je osjećaj pripadanja i prihvaćenosti svih učenika. Vršnjačka podrška i podrška ostalih članova školske zajednice, kao i roditelja, doprinosi inkluzivnoj kulturi škole (Stainback & Stainback, 1990). Kako bi roditelji mogli biti aktivni sudionici razvoja inkluzivne škole potrebno je istražiti neke roditeljske kompetencije. Cilj istraživanja je putem fokus grupnog intervjua dobiti uvid koliko dobro roditelji poznaju svoje dijete, koriste prikladne odgojne postupke te prepoznaju i potiču dobre interakcije vlastitog djeteta. Podaci su prikupljani i analizirani kvaliativnom metodologijom, koristeći program NVivo za kvalitativnu analizu. Sudionici istraživanja bili su majke i očevi učenika osnovne škole, n=8. Petero njih roditelji su tipične djece, dok su troje njih roditelji djece s teškoćama. Kroz tri mjeseca provedbe programa s učenicima, njihovi roditelji bili su uključeni u dvije fokus grupe. Rezultati pokazuju da roditelji pridaju veliku važnost komunikaciji s djecom, no njihovi postupci prema djeci ne služe uvijek kao dobar model ponašanja te je upitan njihov aktivan doprinos poticanju dobre interakcije njihovog djeteta u školi.
roditeljske kompetencije; suradnički odnosi; razred
nije evidentirano
engleski
Some parental competencies as an encouragement of collaborative relationships in the classroom
nije evidentirano
parental competencies; collaborative relationships; classroom
nije evidentirano
Podaci o prilogu
128-129.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina
Zagreb: Printera Grupa
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8 međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim istraživanjima
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska