Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Evaluacija sveučilišnog predmeta Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom – naučene lekcije iz pilot-izvedbe (CROSBI ID 590323)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Kiš-Glavaš, Lelia ; Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Lisak, Natalija Evaluacija sveučilišnog predmeta Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom – naučene lekcije iz pilot-izvedbe // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana et al. (ur.). Zagreb: Printera Grupa, 2012. str. 95-95

Podaci o odgovornosti

Kiš-Glavaš, Lelia ; Ferić Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Lisak, Natalija

hrvatski

Evaluacija sveučilišnog predmeta Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom – naučene lekcije iz pilot-izvedbe

Sveučilišni predmet Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom (VPSSI) osmišljen je i izveden u obliku pilot-izvedbe u okviru TEMPUS EduQuality projekta na Sveučilištu u Zagrebu. Predmet VPSSI jedna je od mjera izjednačavanja mogućnosti za studente s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja u RH. Kolegij je zamišljen i provodi se u dva dijela: pripremna radionica (15P+30V) i pružanje vršnjačke potpore studentima s invaliditetom. Individualni plan kreira se za svaki par studenata koji čine student - asistent, kao pružatelj vršnjačke potpore, i student s invaliditetom, kao korisnik vršnjačke potpore. Educirani i senzibilizirani studenti - asistenti, pružajući osnove vršnjačke potpore, kreiraju takve uvijete za studente s invaliditetom kojima se može prevladati čitav niz prepreka koje organizacijski i objektivno egzistiraju u akademskom okruženju. Cilj ovog rada je prikazati rezultate evaluacije procesa i učinka predmeta VPSSI u akademskoj godini 2011./2012. Evaluacija je obuhvaćala: (1) dobivanje vrijednih podataka o relevantnosti sadržaja te načinima i kvaliteti izvođenja predmeta kako bi se donijele odluke o njegovom unapređenju, i (2) dobivanje informacija o postignutim ishodima učenja te drugih dobiti za studente - asistente nakon položenog predmeta. Iz razloga malog broja studenata koji su u pilot-izvedbi upisali predmet te dobivanja detaljnijih i obuhvatnih podataka o samom procesu (Tashakkori, Teddlie, 2010) za evaluaciju predmeta korištene su kvalitativne metode prikupljanja i obrade podataka. Metode prikupljanja podataka jesu: skala procjene, anketa za studente s pitanjima otvorenog tipa te fokus grupe. Sudionici istraživanja bili su studenti - asistenti, studenti s invaliditetom i izvoditelji predmeta. Rezultati provedene evaluacije govore u prilog korisnosti i uspješnosti kolegija u području senzibiliziranosti za studente s invaliditetom, osposobljenosti za pružanje vršnjačke potpore, spremnosti i sigurnosti u zagovaranju prava studenata s invaliditetom, snalaženja i promišljanja etičkih pitanja u odnosu vršnjačke potpore u akademskom i širem socijalnom okruženju i drugo. Zaključak istraživanja je usmjeren na potvrđivanje korisnosti ovakvog načina osiguravanja izjednačenih mogućnosti za studente s invaliditetom u sustavu visokog obrazovanja

studenti s invaliditetom; vršnjačka potpora; evaluacija kolegija

nije evidentirano

engleski

Evaluation of the course Peer Support for Students with Disabilities – what we have learned so far

nije evidentirano

students with disabilities; peer support; evaluation of the course

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-95.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina

Zagreb: Printera Grupa

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

8. međunarodni znanstveni skup - Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

predavanje

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano