UTJECAJ USVAJANJA MODELA DIJELJENJA U NASTAVI MATEMATIKE NIŽIH RAZREDA NA USVAJANJE DIJELJENJA RACIONALNIH BROJEVA U VIŠIM RAZREDIMA OSNOVNE ŠKOLE (CROSBI ID 374475)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Cindrić, Maja
Pejić, Marinko
hrvatski
UTJECAJ USVAJANJA MODELA DIJELJENJA U NASTAVI MATEMATIKE NIŽIH RAZREDA NA USVAJANJE DIJELJENJA RACIONALNIH BROJEVA U VIŠIM RAZREDIMA OSNOVNE ŠKOLE
Razvoj matematičkih pojmova u ranoj školskoj dobi predstavlja snažno sredstvo dječjeg spoznajnog razvoja i razvoja svih drugih aspekata njegove ličnosti. Matematički sadržaji se kao neprekidna nit provlače kroz sve dječje igre i aktivnosti. Matematika uvodi dijete u percipiranje i shvaćanje odnosa u neposrednom okruženju, pomaže razvoju dječjeg mišljenja i drugih psihičkih funkcija te bogati dječji rječnik vokabularom nužnim za dobru i jasnu komunikaciju sa svojom okolinom. Susret sa fundamentalnim računskim radnjama učeniku općenito, a sa množenjem i dijeljenjem posebno, predstavlja određen kognitivni izazov. Također, pred samog nastavnika se postavlja zadatak kako na najprikladniji mogući način uvesti određenu računsku radnju kako bi ju učenik razumio a da to podrazumijeva razumijevanje koncepta računske radnje do kojeg će doći permanentnim suočavanjem i rješavanjem problemskih situacija. U današnje vrijeme trendovi u načinima poučavanja matematike, kako u osnovnoj školi, tako i na višim stupnjevima obrazovanja, znatno su promijenjeni pod utjecajem razvoja i tehnološkog napretka u društvu, ali i zbog utjecaja tržišta rada koje zahtjeva radnu snagu s razvijenim sposobnostima analiziranja i upravljanja podatcima, te nadasve osobe razvijenih strategija prilaska problemskim situacijama. Klasične računalne vještine nisu više prioritetne pri zapošljavanju, na zasićenom tržištu rada. Time i nastava matematike počinje biti sagledavana iz drugog aspekta, aspekta nastavnog predmeta kojem djeca, kroz osnovno i srednje školovanje posvete oko 2000 školskih sati i zauzvrat stječu matematičku pismenost. Konstruktivistički pristup nastavi matematike ističe i razvija tražene sposobnosti kod djece, no nije u današnje vrijeme zaživio u učionicama matematike, zbog tvrdokornog utjecaja tradicionalnih metoda koje naglašavaju uvježbavanje procedura kao osnovni zadatak nastave matematike. Ne zanemarujući proceduralno znanje, ovaj rad ukazuje na aspekte razvoja konceptualnog razumijevanja u matematici kroz primjer dijeljenja brojeva, od dijeljenja u okviru tablice množenja do dijeljenja razlomaka.
dijeljenje; mjerni model; partitivni model; dijeljenje razlomaka
nije evidentirano
engleski
Influence of aquisition of division model on learning division of fractions
nije evidentirano
division; partitive model; quotative model; division of fractions
nije evidentirano
Podaci o izdanju
235
14.07.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sarajevo