Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

UTJECAJ USVAJANJA MODELA DIJELJENJA U NASTAVI MATEMATIKE NIŽIH RAZREDA NA USVAJANJE DIJELJENJA RACIONALNIH BROJEVA U VIŠIM RAZREDIMA OSNOVNE ŠKOLE (CROSBI ID 374475)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Cindrić, Maja UTJECAJ USVAJANJA MODELA DIJELJENJA U NASTAVI MATEMATIKE NIŽIH RAZREDA NA USVAJANJE DIJELJENJA RACIONALNIH BROJEVA U VIŠIM RAZREDIMA OSNOVNE ŠKOLE / Pejić, Marinko (mentor); Sarajevo, . 2011

Podaci o odgovornosti

Cindrić, Maja

Pejić, Marinko

hrvatski

UTJECAJ USVAJANJA MODELA DIJELJENJA U NASTAVI MATEMATIKE NIŽIH RAZREDA NA USVAJANJE DIJELJENJA RACIONALNIH BROJEVA U VIŠIM RAZREDIMA OSNOVNE ŠKOLE

Razvoj matematičkih pojmova u ranoj školskoj dobi predstavlja snažno sredstvo dječjeg spoznajnog razvoja i razvoja svih drugih aspekata njegove ličnosti. Matematički sadržaji se kao neprekidna nit provlače kroz sve dječje igre i aktivnosti. Matematika uvodi dijete u percipiranje i shvaćanje odnosa u neposrednom okruženju, pomaže razvoju dječjeg mišljenja i drugih psihičkih funkcija te bogati dječji rječnik vokabularom nužnim za dobru i jasnu komunikaciju sa svojom okolinom. Susret sa fundamentalnim računskim radnjama učeniku općenito, a sa množenjem i dijeljenjem posebno, predstavlja određen kognitivni izazov. Također, pred samog nastavnika se postavlja zadatak kako na najprikladniji mogući način uvesti određenu računsku radnju kako bi ju učenik razumio a da to podrazumijeva razumijevanje koncepta računske radnje do kojeg će doći permanentnim suočavanjem i rješavanjem problemskih situacija. U današnje vrijeme trendovi u načinima poučavanja matematike, kako u osnovnoj školi, tako i na višim stupnjevima obrazovanja, znatno su promijenjeni pod utjecajem razvoja i tehnološkog napretka u društvu, ali i zbog utjecaja tržišta rada koje zahtjeva radnu snagu s razvijenim sposobnostima analiziranja i upravljanja podatcima, te nadasve osobe razvijenih strategija prilaska problemskim situacijama. Klasične računalne vještine nisu više prioritetne pri zapošljavanju, na zasićenom tržištu rada. Time i nastava matematike počinje biti sagledavana iz drugog aspekta, aspekta nastavnog predmeta kojem djeca, kroz osnovno i srednje školovanje posvete oko 2000 školskih sati i zauzvrat stječu matematičku pismenost. Konstruktivistički pristup nastavi matematike ističe i razvija tražene sposobnosti kod djece, no nije u današnje vrijeme zaživio u učionicama matematike, zbog tvrdokornog utjecaja tradicionalnih metoda koje naglašavaju uvježbavanje procedura kao osnovni zadatak nastave matematike. Ne zanemarujući proceduralno znanje, ovaj rad ukazuje na aspekte razvoja konceptualnog razumijevanja u matematici kroz primjer dijeljenja brojeva, od dijeljenja u okviru tablice množenja do dijeljenja razlomaka.

dijeljenje; mjerni model; partitivni model; dijeljenje razlomaka

nije evidentirano

engleski

Influence of aquisition of division model on learning division of fractions

nije evidentirano

division; partitive model; quotative model; division of fractions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

235

14.07.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sarajevo

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika