Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika (CROSBI ID 590268)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika // Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings / Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela (ur.). Zenica: Islamski pedagoški fakultet, 2012. str. 637-649

Podaci o odgovornosti

Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi

hrvatski

Disleksija - nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika

Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt, ne samo za pojedinca, već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla s djecom susreću u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro- i psiholingviste. Provedeno pilot-istraživanje obuhvatilo je podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije.

disleksija; edukacija nastavnika; interdisciplinarni pristup

Rad je objavljen i u knjizi sažetaka ; str. 239-240 ; ISBN 978-9958-697-20-3.

engleski

Dyslexia - the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers

nije evidentirano

dyslexia; teacher education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

637-649.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju : zbornik radova = Research/expert conference with international partipation "Theory and practice of early education" : Contemporary trends in early education : proceedings

Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela

Zenica: Islamski pedagoški fakultet

978-9958-697-20-3

Podaci o skupu

Znanstveno-sručna konferencija s međunarodnim učešćem "Teorija i praksa ranog odgoja" : Suvremeni tokovi u ranom odgoju

ostalo

21.04.2012-22.04.2012

Zenica, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Filologija