Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 596320

Teorija uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi: razvojne promjene i odnos s jezičnim razvojem


Kotrla Topić, Marina; Šakić, Marija
Teorija uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi: razvojne promjene i odnos s jezičnim razvojem // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa / Milkovic, M. ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J. (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2012. str. 136-136 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


Naslov
Teorija uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi: razvojne promjene i odnos s jezičnim razvojem
(Theory of mind in infancy and preschool age: developmental changes and relation to language development)

Autori
Kotrla Topić, Marina ; Šakić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa / Milkovic, M. ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J. - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2012, 136-136

ISBN
978-953-6418-71-8

Skup
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, 8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijsog fakulteta

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27-29.9.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Teorija uma; jezični razvoj
(Theory of mind; language development)

Sažetak
Istraživanja pokazuju da se poteškoce u združenoj pažnji i teoriji uma zamjecuju u razlicitim klinickim stanjima, posebice onima koje obilježavaju problemi u komunikaciji. Takvi nalazi ukazuju na važnost ispitivanja teorije uma u okviru rane dijagnostike i otvaraju pitanje odabira adekvatne metode procjene. U radu se razmatraju razliciti pristupi procjeni teorije uma te se prikazuju rezultati koje na mjerama združene pažnje i teorije uma postižu hrvatska djeca dojenacke i predškolske dobi. Osim toga, ispituje se i povezanost združene pažnje i teorije uma s djetetovim jezicnim sposobnostima. Prikazani su rezultati prikupljeni u dvama istraživanjima. U prvom je istraživanju sudjelovalo 24 djece u dobi od godinu i pol, 30 u dobi od dvije te 30 u dobi od dvije i pol godine. U ispitivanju je primijenjena Ljestvica rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003) i Komunikacijska razvojna ljestvica – Koralje (Kovacevic i sur., 2005). U drugom je istraživanju sudjelovalo 35 djece u dobi od 3 godine, 31 u dobi od 4 godine te 28 u dobi od 5 godina. Primijenjena je Ljestvica teorije uma (Wellman i Liu, 2004). U oba su istraživanja primijenjene i Reynell razvojne ljestvice govora (Reynell i Huntley, 1987). U radu su prikazani prosjecni rezultati djece razlicite dobi na mjerama Iniciranja uspostavljanja združene pažnje (IUZP), Odgovaranja na poticaj za uspostavljanje združene pažnje (OPUZP) te na Ljestvici teorije uma i ispitane su dobne promjene na tim mjerama. Pokazalo se da je uradak na mjerama OPUZP-a i na Ljestvici teorije uma znacajno pozitivno povezan s uratkom na mjerama jezicnog razvoja. Rezultati omogucuju razmatranje dobnih promjena u teoriji uma u hrvatske djece urednog razvoja te obrasca povezanosti mjera teorije uma s mjerama jezicnog razvoja kod djece razlicite dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Boris Mlačić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb