Teorija uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi: razvojne promjene i odnos s jezičnim razvojem (CROSBI ID 590224)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Kotrla Topić, Marina ; Šakić, Marija
hrvatski
Teorija uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi: razvojne promjene i odnos s jezičnim razvojem
Istraživanja pokazuju da se poteškoce u združenoj pažnji i teoriji uma zamjecuju u razlicitim klinickim stanjima, posebice onima koje obilježavaju problemi u komunikaciji. Takvi nalazi ukazuju na važnost ispitivanja teorije uma u okviru rane dijagnostike i otvaraju pitanje odabira adekvatne metode procjene. U radu se razmatraju razliciti pristupi procjeni teorije uma te se prikazuju rezultati koje na mjerama združene pažnje i teorije uma postižu hrvatska djeca dojenacke i predškolske dobi. Osim toga, ispituje se i povezanost združene pažnje i teorije uma s djetetovim jezicnim sposobnostima. Prikazani su rezultati prikupljeni u dvama istraživanjima. U prvom je istraživanju sudjelovalo 24 djece u dobi od godinu i pol, 30 u dobi od dvije te 30 u dobi od dvije i pol godine. U ispitivanju je primijenjena Ljestvica rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003) i Komunikacijska razvojna ljestvica – Koralje (Kovacevic i sur., 2005). U drugom je istraživanju sudjelovalo 35 djece u dobi od 3 godine, 31 u dobi od 4 godine te 28 u dobi od 5 godina. Primijenjena je Ljestvica teorije uma (Wellman i Liu, 2004). U oba su istraživanja primijenjene i Reynell razvojne ljestvice govora (Reynell i Huntley, 1987). U radu su prikazani prosjecni rezultati djece razlicite dobi na mjerama Iniciranja uspostavljanja združene pažnje (IUZP), Odgovaranja na poticaj za uspostavljanje združene pažnje (OPUZP) te na Ljestvici teorije uma i ispitane su dobne promjene na tim mjerama. Pokazalo se da je uradak na mjerama OPUZP-a i na Ljestvici teorije uma znacajno pozitivno povezan s uratkom na mjerama jezicnog razvoja. Rezultati omogucuju razmatranje dobnih promjena u teoriji uma u hrvatske djece urednog razvoja te obrasca povezanosti mjera teorije uma s mjerama jezicnog razvoja kod djece razlicite dobi.
teorija uma; jezični razvoj
nije evidentirano
engleski
Theory of mind in infancy and preschool age: developmental changes and relation to language development
nije evidentirano
theory of mind; language development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
136-136.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa
Milkovic, M. ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J.
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima, 8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijsog fakulteta
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska