Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike (CROSBI ID 186664)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja
hrvatski
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike
Suvremene teorije učenja i poučavanja matematike naglašavaju važnost učenikovog aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu u kojem otkrivanjem i logičkim zaključivanjem dolazi do izgradnje (konstrukcije) učenikovog znanja. Prilikom takvog oblika poučavanja važno je otkrivati učenikove miskoncepcije i greške koje mogu nastati prilikom zaključivanja. Neotkrivene i prešutne učenikove pogrešno izgrađene koncepcije mogu uvelike pridonijeti suprotnom efektu kod konstrukcije znanja. U nastavi matematike mnogo je takvih situacija koje kod učenika ostavljaju nejasnoće i dovode do pogrešnih zaključaka, zbog kojih nastava matematike, a i sama matematička znanja, djeci ostavljaju utisak nečeg što nije moguće svima savladati. Diskusija i kognitivni konflikt metode su koje polazište nalaze u teoriji konstruktivizma. Cilj našeg istraživanje bio je utvrditi povećava li primjena metoda diskusije i kognitivnog konflikta na učenje dijeljenja decimalnih brojeva uspješnost učenikovog proceduralnog i konceptulanog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva. U radu su longitudinalno, kroz jednu školsku godinu, praćene dvije skupine od po 117 učenika petih razreda osnovne škole. U prvoj skupini, poučavanoj prema smjernicama suvremene nastave matematike s učenicima se diskutiralo, otkrivale se njihove miskoncepcije i greške, te se kognitivnim konfliktom dovodilo do točnih koncepata. Druga je skupina učenika poučavana tradicionalnim načinom rada učenjem procedure i njezinim uvježbavanjem. Rad prezentira deskriptivnu analizu postupka poučavanja i kvantitativnu analizu uspješnosti temeljenu na usporedbi konceptualnih i proceduralnih znanja kog obje skupine. Rezultati rada pokazali su da primjena suvremenih metoda diskusije i kognitivnog konflikta utječe na povećanje uspješnosti kako proceduralnog, tako i konceptulanog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva kod učenika.
nastava matematike; diskusija; kognitivni konflikt; zaključivanje; razumijevanje; nerazumijevanje; konstrukcija znanja
nije evidentirano
engleski
Advantages of discussion and cognitive conflict as an instructional method in contemporary teaching of mathematics
nije evidentirano
mathematics education; discussion; cognitive conflict; reasoning; understanding; misunderstanding; construction of knowledge
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44 (1)
2012.
92-110
objavljeno
0579-6431
1820-9270
Povezanost rada
Pedagogija, Matematika