Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje (CROSBI ID 374347)

Ocjenski rad | diplomski rad

Olujić, Marina Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje / Rončević Zubković, Barbara (mentor); Rijeka, Filozofski fakultet u Rijeci, . 2012

Podaci o odgovornosti

Olujić, Marina

Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje

Razumijevanje teksta sposobnost je čitača da konstruira novo znanje ili informacije iz pisanog teksta. Povezano je s bogatstvom rječnika, brojnim kognitivnim i metakognitivnim strategijama, motivacijom i emocijama. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati promjene u bogatstvu rječnika, metakognitivnom znanju o čitanju, motivaciji za čitanje i emocijama pri čitanju u 8. razredu s obzirom na 6. razred osnovne škole, a provjerene su i spolne razlike. Također, ispitano je može li se pomoću bogatstva rječnika, metakognitivnog znanja o čitanju, motivacije za čitanje i emocija pri čitanju predvidjeti razumijevanje teksta u 6. i 8. razredu osnovne škole. Ovo longitudinalno istraživanje provedeno u dva navrata, u 6. i u 8. razredu. U prvom mjerenju sudjelovala su ukupno 192 učenika iz tri osnove škole u Rijeci (83 dječaka i 109 djevojčica), dok je u drugom mjerenju sudjelovao 141 učenik (64 dječaka i 83 djevojčice). Rezultati su pokazali kako učenici u 8. razredu imaju bogatiji rječnik, bolje metakognitivno znanje o čitanju, nižu motivaciju za čitanje te negativnije emocije pri čitanju, nego u 6. razredu. Djevojčice imaju bolje metakognitivno znanje o čitanju, višu motivaciju za čitanje na gotovo svim subskalama te pozitivnije emocije pri čitanju tekstova za zabavu od dječaka. Također, dobiveno je kako pomoću spola, bogatstva rječnika, metakognitivnog znanja, motivacije za čitanje i emocija pri čitanju možemo predvidjeti razumijevanje pri čitanju informativnog i pripovjednog teksta i u 6. i u 8. razredu. Bogatstvo rječnika najjači je pojedinačni prediktor razumijevanja teksta.

razumijevanje teksta ; rječnik ; metakognitivno znanje ; motvacija ; emocije

nije evidentirano

engleski

Cognitive and motivational factors of text comprehension in early adolescence: Two year study

nije evidentirano

text comprehension ; vocabulary ; metacognitive knowledge ; motivation ; emotions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

73

27.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Psihologija