Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje (CROSBI ID 374347)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Olujić, Marina
Rončević Zubković, Barbara
hrvatski
Kognitivni i motivacijski čimbenici razumijevanja teksta u ranoj adolescenciji: dvogodišnje praćenje
Razumijevanje teksta sposobnost je čitača da konstruira novo znanje ili informacije iz pisanog teksta. Povezano je s bogatstvom rječnika, brojnim kognitivnim i metakognitivnim strategijama, motivacijom i emocijama. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati promjene u bogatstvu rječnika, metakognitivnom znanju o čitanju, motivaciji za čitanje i emocijama pri čitanju u 8. razredu s obzirom na 6. razred osnovne škole, a provjerene su i spolne razlike. Također, ispitano je može li se pomoću bogatstva rječnika, metakognitivnog znanja o čitanju, motivacije za čitanje i emocija pri čitanju predvidjeti razumijevanje teksta u 6. i 8. razredu osnovne škole. Ovo longitudinalno istraživanje provedeno u dva navrata, u 6. i u 8. razredu. U prvom mjerenju sudjelovala su ukupno 192 učenika iz tri osnove škole u Rijeci (83 dječaka i 109 djevojčica), dok je u drugom mjerenju sudjelovao 141 učenik (64 dječaka i 83 djevojčice). Rezultati su pokazali kako učenici u 8. razredu imaju bogatiji rječnik, bolje metakognitivno znanje o čitanju, nižu motivaciju za čitanje te negativnije emocije pri čitanju, nego u 6. razredu. Djevojčice imaju bolje metakognitivno znanje o čitanju, višu motivaciju za čitanje na gotovo svim subskalama te pozitivnije emocije pri čitanju tekstova za zabavu od dječaka. Također, dobiveno je kako pomoću spola, bogatstva rječnika, metakognitivnog znanja, motivacije za čitanje i emocija pri čitanju možemo predvidjeti razumijevanje pri čitanju informativnog i pripovjednog teksta i u 6. i u 8. razredu. Bogatstvo rječnika najjači je pojedinačni prediktor razumijevanja teksta.
razumijevanje teksta ; rječnik ; metakognitivno znanje ; motvacija ; emocije
nije evidentirano
engleski
Cognitive and motivational factors of text comprehension in early adolescence: Two year study
nije evidentirano
text comprehension ; vocabulary ; metacognitive knowledge ; motivation ; emotions
nije evidentirano
Podaci o izdanju
73
27.09.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka