Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece (CROSBI ID 590016)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bilić, Vesna ; Saftić, Vanja Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece // Kjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa : Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima = Book of abstracts of the 8th international scientific conference : Research in educational and rehabilitation sciences / Milković, Marina ; Doležal, D. ; Hržica, G. et al. (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 68-68

Podaci o odgovornosti

Bilić, Vesna ; Saftić, Vanja

hrvatski

Utjecaj traumatskih iskustava zlostavljanja na ponašanje i učenje djece

Cilj ovog rada je analizirati kako zlostavljanje izaziva promjene u mozgu i utječe na ponašanje i učenje djece. Visoke razine straha i intenzivnog stresa koje su posljedica kronične i/ili višestruke izloženosti djece zlostavljanju, rezultiraju povećanim razinama kortizola, koji se izlučuje pod utjecajem osovine hipotalamus-hipofiza-nadbubrežna žlijezda (HPA). U procesu koji se naziva toksični stres dolazi do poremećaja uspostavljanja sinaptičkih veza, što za posljedicu ima promjenu citoarhitektonike u ciljnim regijama (hipokampus, amigdala i prefrontalni korteks). U tim regijama mozga izostaje fiziološki proces migracije i integracije, te uspostava asocijativnih veza. Disfunkcija tih sustava i struktura negativno utječe na regulaciju emocionalnih reakcija, izaziva promjene u percepciji sebe i drugih te u razumijevanju i tumačenju događaja. Stoga su zlostavljana djece, u odnosu na svoje nezlostavljane vršnjake, u većem riziku za razvoj a) internaliziranih (povlačenje, depresivnost) i b) eksternaliziranih (ljutnja, impulzivnost, neprijateljstvo, agresivnost) problema u ponašanju. Rana traumatska iskustva zlostavljanja doprinose i negativnim ishodima u adolescenciji (neuspjeh i napuštanje škole, ovisnosti, rizično spolno ponašanje). Prepoznavanje procesa koji su u podlozi problema, omogućava učiteljima da razumiju ponašanje i razloge zbog kojih se pojavljuje, no da bi mogli kvalitetno pomoći ovoj skupini djece potrebne su im specifične kompetencije: a) prepoznavanja i reagiranja na individualne potrebe zlostavljanih učenika ; b) primjena specifičnih strategija poučavanja (strukturirana nastava, definiranje ciljeva i očekivanog ponašanja, primjereni zadaci s mogućnošću izbora, aktivno uključivanje učenika) c) dosljedno vođenje i proaktivan pristup, d) savjetovanje učenika i poticanje njihovog napretka i uspjeha.

zlostavljana djeca; promjene u CNS; problemi ponašanja; kompetencije učitelja

nije evidentirano

engleski

The Effect of Traumatic Experiences of Abuse on Behaviour and Learning in Children

nije evidentirano

abused children; changes in the CNS; behaviour problems; teacher's competence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

68-68.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa : Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima = Book of abstracts of the 8th international scientific conference : Research in educational and rehabilitation sciences

Milković, Marina ; Doležal, D. ; Hržica, G. ; Stošić, J.

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup "Istraživanja u edukacijsko rehabilitacijskim znanostima" (8 ; 2012)

predavanje

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija