Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki (CROSBI ID 374267)

Ocjenski rad | diplomski rad

Majić, Tibor Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki / Krupka, Zoran (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2012

Podaci o odgovornosti

Majić, Tibor

Krupka, Zoran

hrvatski

Utjecaj sportskih sponzorstava na svjesnost o marki

Predmet diplomskog rada je istražiti koliko sportska sponzorstva imaju utjecaj na stvaranje svjesnosti o marki. U skladu s predmetom diplomskog rada postavljeni su sljedeći ciljevi: analizirati dostupnu literaturu iz područja rada, objasniti termin svjesnost o marki i metode kojima se mjeri svjesnost o marki, prezentirati načine na koje poduzeća pokušavaju postići svjesnost o marki, analizirati radove koji su proučavali vezu između sportskih sponzorstava i utjecaja na svjesnost o marki kod potrošača, te provesti istraživanje o utjecaju sportskih sponzorstava na svjesnost o marki. U skladu s tim ciljevima, na osnovu teorijskog istraživanja, postavljene su sljedeće hipoteze: H1: Sportska sponzorstva povećavaju svjesnost o marki. Navedena hipoteza sadrži tri podhipoteze: H1a: Sponzoriranje sportskih događaja povećava svjesnost o marki., H1b: Sponzoriranje sportskih momčadi povećava svjesnost o marki. i H1c: Sponzoriranja sportaša povećava svjesnost o marki. Druga hipoteza glasi: H2: Svjesnost o marki je veća ukoliko je marka koja je sponzor sportskih događanja, momčadi i/ili sportaša povezana sa sportom. Empirijsko istraživanje u ovom radu provedeno je na prigodnom uzorku ispitanika iz Zagreba i Siska, pri čemu je iz Zagreba bilo 152 ispitanika, dok je 73 ispitanika bilo iz Siska. Anketni upitnik se sastojao od 18 pitanja koja su proizišla iz hipoteza istraživanja i dostavljen je ispitanicima putem elektronske pošte, društvene mreže Facebook i u pisanom obliku. Anketni upitnik je sadržavao pitanja višestrukog izbora, ljestvice za mjerenje stavova na kojima su ispitanici određivali svoj stupanj slaganja s ponuđenim tvrdnjama, te kombinaciju pitanja višestrukog izbora i otvorenih pitanja u kojima je ispitanicima dana mogućnost iznošenja vlastitog mišljenja. Rezultati istraživanja pokazali su da je potvrđena jedna od dvije hipoteze. Može se zaključiti da su rezultati pokazali da prosječno sponzorstvo ima nedovoljnu razinu utjecaja na svjesnost o marki, te da i ostvarena razina svjesnosti ne utječe značajno na proces odluke o kupnji kod ispitanika. Potvrđeno je da je svjesnost o marki veća ukoliko je marka koja je sponzor sportskih događanja, momčadi i/ili sportaša povezana sa sportom. Iz toga se može zaključiti da ispitanici pridaju veću pozornost markama koje se dokazuju u funkcionalnom kontekstu sudjelujući izravno u sportu.

sportsko sponzorstvo; svjesnost o marki

nije evidentirano

engleski

Effects of Sports Sponsorship on Brand Awareness

nije evidentirano

brand awareness; sport sponsorship

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

26.09.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija