Utjecaj komunikacijskih elemenata marke mobilnih uređaja na tržišnu vrijednost marke (CROSBI ID 374263)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Dragić, Boris
Krupka, Zoran
hrvatski
Utjecaj komunikacijskih elemenata marke mobilnih uređaja na tržišnu vrijednost marke
Ovaj se rad bavi objašnjenjem pojmova komunikacijskih elemenata marke i tržišne vrijednosti marke, te proučavanju utjecaja komunikacijskih elemenata marki mobilnih na stavove studenata, njihovu lojalnost markama mobilnih uređaja, njihove asocijacije vezane uz marke, te percepciju kvalitete maraka mobilnih uređaja. S obzirom na navedeni predmet rada, ciljevi koji proizlaze iz predmeta rada su sljedeći: analizirati dostupnu literaturu vezanu uz predmet rada, objasniti koncept tržišne vrijednosti marke i komunikacijskih elemenata marke, istražiti kako komunikacijski elementi utječu na tržišnu vrijednost marke u segmentu mobilnih uređaja i provesti istraživanje na studentskoj populaciji da bi se istražio njihov stav prema markama mobitela iz europskih zemalja. Pri tome se postavljaju sljedeće hipoteze: 1) studenti su lojalni markama mobilnih uređaja čije su komunikacijske konstante porijeklom iz europskih zemalja, 2) studenti imaju pozitivne asocijacije prema markama mobilnih uređaja čije su komunikacijski elementi porijeklom iz europskih zemalja, 3) studenti smatraju marke mobilnih uređaja čije su komunikacijske konstante porijeklom iz europskih zemalja kvalitetnijima od onih koji nisu, 4) studenti imaju pozitivnije stavove prema markama mobitela koji su porijeklom iz europskih zemalja od onih koji nisu. Empirijsko istraživanje u ovom radu provedeno je na prigodnom uzorku od ukupno 70 studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Studentima je anketni upitnik koji se sastojao od 11 pitanja koja su proizišla iz hipoteza istraživanja dostavljen putem elektroničke pošte. Anketni upitnik sadržavao je pitanja višestrukog izbora, ljestvice za mjerenje stavova na kojima su studenti određivali svoj stupanj slaganja s ponuđenim tvrdnjama, te kombinaciju pitanja višestrukog izbora i otvorenih pitanja u kojima je studentima dana mogućnost iznošenja vlastitog mišljenja. Rezultati istraživanja pokazali su da su potvrđene tri od ukupno četiri hipoteze, te se stoga može zaključiti da: studenti zaista imaju pozitivnije stavove prema europskim markama mobilnih uređaja, imaju pozitivnije asocijacije prema europskim markama mobilnih uređaja, smatraju europske marke mobilnih uređaja kvalitetnijima od ostalih maraka, međutim, nisu lojalni europskim markama.
tržišna vrijednost marke; komunikacijski elementi marke; zemlja porijekla
nije evidentirano
engleski
Impact of Brand Communication Elements of Mobile Devices on Brand Equity
nije evidentirano
brand equity; brand communication elements; country of origin
nije evidentirano
Podaci o izdanju
58
25.10.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb