Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595337

Tragovima dječjih stopa: istraživačka perspektiva djeteta u radu na projektu


Slunjski, Edita
Tragovima dječjih stopa: istraživačka perspektiva djeteta u radu na projektu, Zagreb: Profil international, 2012 (monografija)


Naslov
Tragovima dječjih stopa: istraživačka perspektiva djeteta u radu na projektu
(On the traces of children's feet)

Autori
Slunjski, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Profil international

Grad
Zagreb

Godina
2012

Stranica
170

ISBN
978-953-12-1264-9

Ključne riječi
rad na projektu; ustanova ranog odgoja; istraživanje; dokumentiranje; dijalog
(work on a project; early education institution; research; documenting; dialogue)

Sažetak
Projekt predstavlja oblik integriranog kurikuluma koji se zasniva na afirmaciji urođene znatiželje djece i poticanju njihova iskustvenog, samomotiviranog učenja. Za ostvarenje kvalitetnih projekata koji pogoduju razvoju kompetencija djece, u ustanovi ranog odgoja treba stvoriti odgovarajuće organizacijske pretpostavke tj. infrastrukture učenja. One se temelje na suvremenom shvaćanju djeteta, tj. shvaćanju djeteta kao istraživača, «mislioca», kao socijalnog subjekta sa specifičnim potrebama, pravima i kulturom te kao aktivnog građanina zajednice. O ustanovi ranog odgoja raspravlja se kao o mjestu “šetnje do otkrića”, mjestu suradnje, zajedništva i tolerancije te mjestu demokratičnog življenja, aktivnog sudjelovanja i suodlučivanja djece i odraslih. U radu se opisuju neke specifične dimenzije okruženja ustanove ranog odgoja kao podloge oblikovanja projekta i razvoja kompetencija djece. Za ostvarivanje kvalitetnih projekta u ustanovi ranog odgoja potrebno je osigurati kontinuirano profesionalno usavršavanje odgajatelja i drugih stručnih djelatnika ustanove, usmjereneno razvoju njihovih istraživačkih i refleksivnih umijeća. Pri tome se posebna pozornost posvećuje razvoju umijeća dobrog razumijevanja djece i njihovih aktivnosti, tj. izgrađivanju različitih strategija «slušanja» djece. Različite tehnike dokumentiranja aktivnosti djece, smatraju se «prozorom» u svijet njihova učenja i mogućom alatkom poticanja razvoja njihovih kompetencija. Dokumentacija doprinosi razvoju dijaloga i uključenosti svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa te osigurava trajnost zajedničkog učenja djece i odraslih tijekom projekta u ustanovi ranog odgoja. Posebna se pažnja posvećuje sofisticiranoj ulozi odgajatelja u oblikovanju projekta i razvoju kompetencija djece, koja se udaljuje se od svakog oblika manipuliranja djecom i njihovim aktivnostima. Snažno uporište oblikovanja projekta predstavlja zajedničko planiranje odgajatelja, zajednička realizacija i zajednička evaluacija aktivnosti projekta. Zajedničkim promišljanjem i usklađenim djelovanjem tijekom različitih aktivnosti, odgajatelji stvaraju prostor za kritičku diskusiju o različitim segmentima projekta, što je preduvjet njegova razvoja i osiguranja njegove kvalitete.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Dubravka Maleš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edita Slunjski (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Slunjski, Edita
Tragovima dječjih stopa: istraživačka perspektiva djeteta u radu na projektu, Zagreb: Profil international, 2012 (monografija)
Slunjski, E. (2012) Tragovima dječjih stopa: istraživačka perspektiva djeteta u radu na projektu. Zagreb, Profil international.
@book{book, author = {Slunjski, E.}, year = {2012}, pages = {170}, keywords = {work on a project, early education institution, research, documenting, dialogue}, isbn = {978-953-12-1264-9}, title = {On the traces of children's feet}, keyword = {work on a project, early education institution, research, documenting, dialogue}, publisher = {Profil international}, publisherplace = {Zagreb} }