Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595268

Prirodoznanstvena pismenost učitelja – temelj kvelitetnog prirodoslovnog obrazovanja


Vijtiuk, Nada; Letina, Alena
Prirodoznanstvena pismenost učitelja – temelj kvelitetnog prirodoslovnog obrazovanja // Education in the Modern European Environment, Book of Abstracts / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Prirodoznanstvena pismenost učitelja – temelj kvelitetnog prirodoslovnog obrazovanja
(Teachers´ scientific literacy - an important basis of science education quality)

Autori
Vijtiuk, Nada ; Letina, Alena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Education in the Modern European Environment, Book of Abstracts / Šimović, Vladimir ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012

ISBN
978-953-7210-55-7

Skup
EMEE 2012 - Education in the Modern European Environment

Mjesto i datum
Opatija, Republika Hrvatska, 17.-18.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Prirodoznanstvena pismenost; znanost; znanstvena istraživanja; obrazovanje
(Scientific literacy; science; scientific research; education)

Sažetak
U ovom radu razmatra se pojam prirodoznanstvene pismenosti i njena važnost u prirodoslovnom obrazovanju. U tu svrhu predstavljeni su rezultati istraživanja kojemu je osnovni cilj bio utvrditi razinu prirodoznanstvene pismenosti studenata prve godine učiteljskog studija. Pojam prirodoznanstvene pismenosti u ovom istraživanju uključivao je nekoliko važnih aspekata: razumijevanje znanstvenih pojmova, interes za znanost i znanstvena istraživanja, informiranost o određenim znanstvenim područjima te stavove prema znanosti i njenoj ulozi u unaprijeđenju ljudskog društva. Istraživanje je provedeno anketiranjem studenta učiteljskog studija (N=51) na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu. Rezultati istraživanja pokazuju da je interes studenata za znanost i znanstvena istraživanja zadovoljavajuća, ali je njihovo zanimanje za znanost potrebno i dalje razvijati. Stavovi prema znanosti i njenoj ulozi u unaprijeđenju ljudskog društva su umjereno pozitivni, a njihova informiranost o određenim znanstvenim područjima je djelomična i kao takva ne odgovara razini prirodoznanstvene pismenosti koju bi budući učitelji trebali imati. Studenti također pokazuju konceptualno nerazumijevanje pojedinih znanstvenih pojmova. Budući da se odgovarajuća razina prirodoznanstvene pismenosti učitelja smatra važnom pretpostavkom razvoja prirodoznanstvene pismenosti učenika, na temelju rezultata ovog istraživanja dane su preporuke za njen razvoj u okviru programa formalnog obrazovanja učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1692 - Učenje otkrivanjem i istraživanjem u nastavi prirode i društva (Nada Vijtiuk, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb