Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595242

Nacionalni kurikulum iz perspektive socijalnih zbivanja prouzročenih recesijom - pedagoški potencijal i/ili ideološka propaganda?


Kovačević, Stjepan
Nacionalni kurikulum iz perspektive socijalnih zbivanja prouzročenih recesijom - pedagoški potencijal i/ili ideološka propaganda? // Pedagogija i kultura / Posavec, Koraljka Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 185-196


Naslov
Nacionalni kurikulum iz perspektive socijalnih zbivanja prouzročenih recesijom - pedagoški potencijal i/ili ideološka propaganda?
(National Curriculum from the Perspective of Social Events Caused by Recession - Pedagogical Potential and/or Ideological Propaganda?)

Autori
Kovačević, Stjepan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Pedagogija i kultura

Urednik/ci
Posavec, Koraljka Sablić, Marija

Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2012

Raspon stranica
185-196

ISBN
978-953-99167-7-8

Ključne riječi
Nacionalni kurikulum, recesija, sustav vrijednosti, politika, pedagoški potencijal
(National curriculum, recession, value system, policies, pedagogical potential)

Sažetak
U radu se razmatraju mogući doprinosi nacionalnog kurikuluma u razvoju odgovornosti i socijalne senzibilizacije te prevladavanju nepovoljnih učinaka gospodarske krize na društvo. Gospodarska se kriza pritom ne promatra isključivo u ekonomskom kontekstu, već kao sveprisutna socijalna zbilja implicirana narušenim sustavom vrijednosti. Na osnovi kritičkog pristupa Hrvatskom nacionalnom kurikulumu i kurikulumima odabranih europskih zemalja, ukazuje se na tromost i ambivalentnostobrazovne politike u odnosu na recentna društvena zbivanja. Rezultat toga jest diskordantno političko i pedagoško poimanje hijerarhije društvenih vrijednosti, što odgojno-obrazovne intencije često svodi na formalizam. S obzirom na činjenicu da se odgoj i obrazovanje pod nadležnošću nacionalnog kurikuluma u europskim zemljama temelji na referentnom okviru ključnih kompetencija, razmatra se i potreba njegove revizije, u skladu s novonastalim društvenim potrebama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Autor s matičnim brojem:
Stjepan Kovačević, (287815)