Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva (CROSBI ID 186568)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kovačević, Stjepan
hrvatski
Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva
U radu se razmatra teleološka i pragmatička povezanost umjetničkoga i tehničkog područja odgoja i općeg obveznog obrazovanja. Pritom se kao teorijska okosnica uzima europska tradicija nastavnog predmeta zanatstvo, koja predstavlja didaktičko utjelovljenje umjetnosti i tehnike. S druge strane, nepostojanje takva nastavnog predmeta u hrvatskom osnovnom školstvu utvrđuje se kao problem odgojno-obrazovnog sustava, ali i empirijskog istraživanja. Istraživanjem provedenim na prigodnom uzorku osnovnoškolaca ustanovljena je statistički značajna pozitivna korelacija između uspjeha koji postižu u tehničkoj i likovnoj kulturi (r = 0, 433, p < 0, 001). Ta povezanost, uz uvažavanje teorijskih konstatacija i pretpostavki, interpretirana je potrebom integriranog pristupa programiranju umjetnosti i tehnike.
zanatstvo; umjetnost; likovna kultura; tehnička kultura; kurikulum
nije evidentirano
engleski
Curiculum perspectives of art, technics and craft
nije evidentirano
crafts; art; Art Education; Technical Education; curriculum
nije evidentirano