Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 595226

Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva


Kovačević, Stjepan
Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 60 (2011), 4; 493-511 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


Naslov
Kurikulumske perspektive umjetnosti, tehnike i zanatstva
(Curiculum perspectives of art, technics and craft)

Autori
Kovačević, Stjepan

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 60 (2011), 4; 493-511

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
Zanatstvo; umjetnost; likovna kultura; tehnička kultura; kurikulum
(Crafts; art; Art Education; Technical Education; curriculum)

Sažetak
U radu se razmatra teleološka i pragmatička povezanost umjetničkoga i tehničkog područja odgoja i općeg obveznog obrazovanja. Pritom se kao teorijska okosnica uzima europska tradicija nastavnog predmeta zanatstvo, koja predstavlja didaktičko utjelovljenje umjetnosti i tehnike. S druge strane, nepostojanje takva nastavnog predmeta u hrvatskom osnovnom školstvu utvrđuje se kao problem odgojno-obrazovnog sustava, ali i empirijskog istraživanja. Istraživanjem provedenim na prigodnom uzorku osnovnoškolaca ustanovljena je statistički značajna pozitivna korelacija između uspjeha koji postižu u tehničkoj i likovnoj kulturi (r = 0, 433, p < 0, 001). Ta povezanost, uz uvažavanje teorijskih konstatacija i pretpostavki, interpretirana je potrebom integriranog pristupa programiranju umjetnosti i tehnike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Autor s matičnim brojem:
Stjepan Kovačević, (287815)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Education Research Abstracts Online
  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts