Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Djeca i okoliš (CROSBI ID 767)

Autorska knjiga | priručnik

Uzelac, Vinka ; Starčević, Irena Djeca i okoliš. Rijeka: Adamić, 1999

Podaci o odgovornosti

Uzelac, Vinka ; Starčević, Irena

hrvatski

Djeca i okoliš

U našim smo teorijskim polazištima ekološke aktivnosti definirali kao sastavnicu odgoja i obrazovanja za okoliš i kao sastavnicu osjetljivosti i svijesti djece za okoliš. Naglasili smo da su ekološke aktivnosti istodobno i koncepcija i kriterij o poželjnim aktivnostima u sustavu ekoloških aktivnosti, ali naravno u određenom kontekstu s ostalim sastavnicama odgoja i obrazovanja za okoliš. Ovdje je osobito bitno utvrditi činjenicu da ekološke aktivnosti imaju veliku ulogu i funkciju regulacije ukupnog ekološkog ponašanja učenika. Smatrali smo da su radovi Lanne i Rossow te rad Harvey osobito zanimljivi za postavku temelja budućih ekoloških aktivnosti. Ti su autori više ili manje razradili klasifikaciju o ekološkim aktivnostima. Oni drže da se sve ekološke aktivnosti kreću oko pet-šest osnovnih skupina aktiviranja djece prema prirodi/okolišu, a da svaka skupina ima niz varijanti. Na istaknute smo varijante skupina nastojali našim ispitivanjem pribaviti odgovore. U empirijskom smo dijelu rada obradili posebnu pozornost na nekoliko razina ekoloških aktivnosti. To su: koncepcijska gledišta ekoloških aktivnosti u programima odgojno-obrazovnog rada te oblici osobnih učeničkih reagiranja prema dosadašnjim i potecijalnim ekološkim aktivnostima. Istraživanjem se pokušala ispitati učestalost i stupanj intenziteta iskustava i doživljaja prirode/okoliša u djece na početku polaska u prvi razred osnovne škole. Rezultati istraživanja najprije upućuju da se skala doživljaja prirode/okoliša sastoji od dva čimbenika: prvi se odnosi na radni i estetski segment iskustava i doživljaja, a drugi na igroliko-rekreacijsko-oprezni segment doživljaja prirode/okoliša. U daljnjoj analizi rezultati istraživanja pokazuju određene statistički značajne razlike rezultata među skupinama ispitanika (po mjestu boravka i spolu ispitanika) Rezultati istraživanja na uzorku učenika trećih i petih razreda ukazuju na više skupina dosadašnjih ekoloških iskustava i doživljaja, odnosno ekoloških aktivnosti, kao i interesa učenika za buduće ekološke aktivnosti. Analiza je varijance pokazala postojanje razlika u dosadašnjim interesima i ineresima za buduće ekološke aktivnosti s obzirom na nekoliko nezavisnih varijabli. Analiza upućuje na više činitelja odgoja djece/učenika za okoliš. To držimo značajnim za buduće planiranje ekoloških aktivnosti. Naravno, na predlođšku ovog istraživanja moguće je kritički pristupiti bilo kojoj suvremenoj ekološko-odgojno-obrazovnoj praksi osnovnih škola.

okoliš; odgajatelji; učitelji; djeca; učenici; odgoj za okoliš; ekološki projekti; ekološke aktivnosti

nije evidentirano

engleski

Children and the environment

nije evidentirano

environment; kindergarten teachers; teachers; children; pupils; environmental education; ecology project; ecological activities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Rijeka: Adamić

1999.

593-6531-37-2

139

objavljeno

Povezanost rada

nije evidentirano