Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 593971

Komunikacija u timu


Bek, Ivana
Komunikacija u timu 2012., diplomski rad, diplomski, Zagrebačka škola ekonomije i managementa ZŠEM, Zagreb, Hrvatska


Naslov
Komunikacija u timu
(Team communication)

Autori
Bek, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Zagrebačka škola ekonomije i managementa ZŠEM

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
28.03.

Godina
2012

Stranica
75

Mentor
Brajša-Žganec, Andreja

Ključne riječi
Komunikacija; informacije; odnosi; negativne emocije; tim
(Communication; information; relations; negative emotions; team)

Sažetak
Uspješnost neke organizacije direktno je povezana s kvalitetom komunikacije koja se u njoj odvija. Da bi organizacija postigla kompetitivnu prednost u odnosu na konkurenciju, komunikacija između zaposlenika istog ili različitog hijerarhijskog nivoa mora biti na najvišoj razini, a uz to potrebna je i pravovremenost te komunikacije. Za funkcioniranje bilo koje organizacije zaslužni su njezini zaposlenici. Oni su zapravo pojedinci različite dobi, spola i karaktera, ali zajedničkim djelovanjem stvaraju tzv. korporativnu kulturu. Ta kultura najbolje se može uočiti u postojećim službenim i neslužbenim komunikacijskim alatima koje oni koriste. Bilo da se radi o verbalnoj ili neverbalnoj komunikaciji, ili o formalnoj ili neformalnoj komunikaciji, zaposlenici su osuđeni na razmjenu informacija. Nužno je da pojedinac razvija vještinu komuniciranja u svim pristupačnim oblicima komuniciranja jer su zahtjevi za pravodobnim, djelotvornim i istinitim informacijama imperativ suvremenog načina života. Cilj komunikacije jest da i pošiljatelj i primatelj razumiju poruku na isti način. Unutar organizacija i poduzeća važna je poslovna komunikacija koja se razlikuje na svim razinama poduzeća, ali općenito predstavlja istu ocjenu funkcioniranja. Da bi komunikacija bila djelotvorna i učinkovita, mora funkcionirati na svim razina, a pogotovo na nižim razinama, gdje ona u uslužnim djelatnosti predstavlja direktan kontakt s primateljem usluge, odnosno gostom. Za otkrivanje eventualnih šumova u komunikacijskom kanalu i općenito u nepravilnostima u komunikaciji najdjelotvornija je tehnika direktnog ispitivanja sudionika u komunikaciji, tj. pružatelja usluga, odnosno putem anketiranja zaposlenika. Do rezultata se najbrže i najjednostavnije može doći anketnim upitnikom, preko kojeg ispitanici koji su zaposleni u nekoj organizaciji iznose svoja mišljenja i tako indirektnim putem upućuju na postojeće nedostatke. Prikupljeni rezultati nastali popunjavanjem anketnih upitnika pokazali su da postojeća interna komunikacija nije savršena te da je potrebno preoblikovati određene komunikacijske alate. Problemi komunikacije u poduzeću u kojem je provedena anketa vezani su uz odnose s drugima i načine kako komunikacija utječe na njihovo uspostavljanje, održavanje i razaranje. Ispitani su svi zaposlenici koji direktno nude uslugu poduzeća te je ispitan njihov način uspostavljanja kontakta s gostom, način kako taj kontakt održavaju i koji dojam ostavljaju na eventualnog klijenta. Ispitan je i utjecaj komunikacije na razaranje i odbijanje klijenta od poduzeća koje zaposlenik prezentira. Komunikacija unutar poduzeća ispitivala se i unutar samih razina poduzeća - komunikacija između zaposlenika, unutar timova i način kako ona može utjecati na sam rad pojedinca u timu te samog tima. U ispitanom poduzeću prevladava loš način davanja, primanja i traženja povratnih informacija između dva tima te zbog toga dolazi do destruktivnih konflikata tj. pojave negativnih emocija kao što je nezadovoljstvo, što može rezultirati neuspješnim djelovanjem cijelog tima. Nezadovoljstvo unutar samog tima ili nezadovoljstvo i jednog člana tima negativna je reakcija koju poslodavac ne želi unutar svojih zaposlenika s obzirom na to da takav osjećaj direktno utječe na stvaranje loše slike poduzeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb