TIMSKI RAD KAO KLJUČAN ČIMBENIK POSLOVNOG USPJEHA (CROSBI ID 373882)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kišiček, Matea
Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
TIMSKI RAD KAO KLJUČAN ČIMBENIK POSLOVNOG USPJEHA
O timskom radu i njegovoj efektivnosti te o utjecajima koje timska atmosfera ima na motivaciju postoje istraživanja još od prve polovice prošlog stoljeća. Više je faktora poput veličine tima, timskih uloga, komunikacije i načina upravljanja koji mogu utjecati na dva, za svaku organizaciju ključna područja – efektivnost rada i zadovoljstvo zaposlenika. U suvremenom kapitalizmu se iz dana u dan umnožavaju modeli i teorije koje garantiraju menadžmentu postizanje poslovnih uspjeha a gotovo svaki poslovni uspjeh ima u pozadini uspjeh tima. Istraživanja u području timskih odnosa pokazala su da im hrvatski poslodavci posvećuju pažnju i svjesni su vrijednosti koja tu počiva, iako ta pažnja i svijest nisu mjerljivi sa stanjem u razvijenim zapadnim gospodarstvima. U ovom radu nastoji se dati doprinos istraživanjima koji su timovi efikasniji i zadovoljniji. Na uzorku od 64 zaposlenika poduzeća TP Varaždin istraživala se kvaliteta timskih odnosa, zadovoljstvo organizacijom općenito i radna efikasnost pojedinog tima. Ukupna procjena kvalitete timskih odnosa u TP Varaždin je visoka i pozitivna, zaposlenici imaju pozitivno mišljenje o funkcioniranju timova i vide svoju ulogu u njima. Procjena zadovoljstva poslom dala je prosjek od M=5, 3 na rasponu od 1 - vrlo sam nezadovoljan poslom do 7 – izuzetno sam zadovoljan poslom, što također ukazuje na zadovoljstvo zaposlenika u organizaciji i znak da tu vide dugoročnu perspektivu. Mjera međuzavisnosti odnosno kovariranja ovih triju varijabli je pokazala da su pozitivno povezani kvalitetniji timski odnosi u smislu otvorenih, pozitivnih i komunikacijski dvostranih odnosa u timu i općenita procjena zadovoljstva radom. Također, utvrđena je relativno slaba ali statistički značajna povezanost između kvalitetnijih timskih odnosa i radne efikasnosti. Istraživanje je također analizom na razini pojedinih timova ukazalo na to koji su timovi u poduzeću nefunkcionirajući u smislu neodgovarajuće komunikacije i međuljudskih odnosa. Takva saznanja daju upravi poduzeća smjernice gdje prvo djelovati da bi učinak bio maksimalan odnosno kako bi se popravili i timski odnosi ali i uspješnost poduzeća.
Tim; organizacija; rad; zadovoljstvo; uspjeh; efektivnost; komunikacija; ličnost; kohezija; konflikt; grupa; odnosi; povezanost
nije evidentirano
engleski
TEAM RELATIONS AS KEY FACTOR OF BUSINESS SUCESS
nije evidentirano
Team; organization; work; satisfaction; success; effectiveness; communication; personality; cohesion; conflict; group; relations; correlation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
79
18.01.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Zagreb, Hrvatska