Neki aspekti percipirane kompetencije za ulogu učitelja u inkluzivnoj školi (CROSBI ID 589558)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Stančić, Zrinjka ; Horvatić, Sanja ; Nikolić, Branko
hrvatski
Neki aspekti percipirane kompetencije za ulogu učitelja u inkluzivnoj školi
Proces edukacijske integracije u Hrvatskoj ostvaruje se već tri desetljeća. S ciljem stalnog unaprjeđivanja kontinuirano se provode istraživanja pri čemu su programi intervencija i neki okolinski čimbenici u sustavu škola – učenici ‒ roditelji novijeg datuma. Problem je ovog istraživanja analizirati neke aspekte percipirane kompetencije za ulogu učitelja u inkluzivnoj školi. Uzorak učitelja izabran je iz četiriju osnovnih škola istočnog i zapadnog dijela grada Zagreba. Dvije škole čini eksperimentalni, a dvije kontrolni uzorak. Uzorak ispitanika škola čine razredni i predmetni učitelji (N = 17) koji poučavaju u šestim razredima. U odabranim razredima uključeni su učenici s različitim teškoćama (intelektualne teškoće, teškoće učenja, poremećaj pažnje i hiperaktivnost). Primijenjeni su sljedeći mjerni instrumenti: Skala za ispitivanje kompetentnosti za ulogu učitelja KU, Rosenbergova skala samopoštovanja RSS, Skala za mjerenje lokusa kontrole SE i Skala anksioznosti ANKS. Na temelju inicijalnih rezultata kreirane su programske aktivnosti usmjerene na osnaživanje učitelja eksperimentalnog uzorka za rad u inkluzivnim uvjetima.
obrazovna politika; prava; samoprocjene; program intervencija
nagrada za najbolji rad
engleski
Some aspects of perceived personal competence in the teachers role in inclusive school
nije evidentirano
perceived teacher’s competence; inclusive school; programme
nije evidentirano
Podaci o prilogu
91-102.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Škola, odgoj i učenje za budućnost
Jurčević Lozančić, Anka ; Opić, Siniša
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-41-0
Podaci o skupu
5. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima "Škola odgoj i učenje za budućnost"
predavanje
10.11.2011-12.11.2011
Zagreb, Hrvatska