Pregled bibliografske jedinice broj: 593238
Senzorna integracija kod djece s odstupanjima u razvoju govorno-jezične komunikacije
Senzorna integracija kod djece s odstupanjima u razvoju govorno-jezične komunikacije // 4. Kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Logopedija i izazovi novog vremena" / Bonetti, Luka ; Blaži, Draženka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko logopedska društvo, 2010. str. 51-52 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 593238 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Senzorna integracija kod djece s odstupanjima u razvoju govorno-jezične komunikacije
(Sensory integration in children with difficulties in the development of speech and language communication)
Autori
Osmančević Katkić, Lejla ; Lang, Maja ; Fulgosi-Masnjak, Rea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Logopedija i izazovi novog vremena"
/ Bonetti, Luka ; Blaži, Draženka - Zagreb : Hrvatsko logopedska društvo, 2010, 51-52
Skup
4. Kongres hrvatskih logopeda s međunarodnim sudjelovanjem "Logopedija i izazovi novog vremena"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.09.2010. - 25.09.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
senzorna integracija ; teškoće govorno-jezične komunikacije
(sensory integration ; speech and language communication difficulties)
Sažetak
Senzorna integracija je neurobiološka aktivnost unutar našeg tijela. Tu aktivnost mozak i živčani sustav koriste kako bi obradili informacije dobivene putem osjetila. Ona svakome od nas omogućuje formiranje percepcije i ponašanja, učenje i doživljavanje svijeta oko sebe. Disfunkcija senzorne integracije se pojavljuje neovisno o dobi, spolu, rasi i kognitivnim sposobnostima kod osoba diljem svijeta. Nastaje kada mozak i živčani sustav nisu u mogućnosti bez poteškoća organizirati informacije dobivene putem osjetila. Tada dolazi do krivog tumačenja pristiglih informacija što utječe na opažanje, učenje i ponašanje. (Viola, 2002) Znakovi disfunkcije senzorne integracije često se javljaju uz govorno-jezične poremećaje te poremećaje pažnje i ponašanja (Kranowitz, 2005). Budući da je za razvoj govorno-jezičnih sposobnosti ključna dobra organizacija i obrada informacija pristiglih putem osjetila, disfunkcija senzorne integracije otežava i usporava isti (Ayres, 2002). U ovom radu će se dobiti uvid u rad Kabineta za senzornu integraciju u kojem se sustavno provodi procjena disfunkcije senzorne integracije kod djece, edukacija roditelja te praćenje. Također će se prikazati podatci o senzornoj integraciji kod djece u dobi od 3-11 godina s odstupanjima u razvoju govorno-jezične komunikacije, oba spola.
Izvorni jezik
Hrvatski