Zavičajni (čakavski) govor u razrednoj nastavi (CROSBI ID 186296)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Nemeth-Jajić, Jadranka ; Prvulović, Petra
hrvatski
Zavičajni (čakavski) govor u razrednoj nastavi
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja o odnosu učitelja/učiteljica razredne nastave prema zavičajnom (čakavskom) govoru učenika i njegovanju zavičajnoga govora u mlađim razredima osnovne škole. Istraživanje je provedeno u osnovnim školama u Splitu i u Blatu i Veloj Luci na Korčuli 2011. godine. Iako je odnos učitelja prema zavičajnom idiomu pretežno pozitivan, što je i bila polazišna pretpostavka, čini se kako učitelji ipak nisu u potpunosti svjesni prednosti koje nosi uključivanje zavičajnog idioma u nastavu. U tom smislu ovo istraživanje upućuje na potrebu programski osmišljenog pristupa zavičajnom idiomu, na potrebu izrade zavičajnih čitanaka te na potrebu stručnog usavršavanja sadašnjih i sustavne izobrazbe budućih učitelja koja će pridonijeti tomu da zavičajni govor dobije mjesto u nastavi koje mu pripada po kulturološkim, didaktičkim, ali i sociolingvističkim razlozima.
zavičajni (čakavski) govor; hrvatski jezik; nastava hrvatskoga jezika
nije evidentirano
engleski
Native (chakavian) dialect in elementary school primary grades
nije evidentirano
native (chakavian) dialect; Croatian language; Croatian language teaching
nije evidentirano