Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama (CROSBI ID 186258)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Špelić, Aldo ; Zuliani, Đeni Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 96-108

Podaci o odgovornosti

Špelić, Aldo ; Zuliani, Đeni

hrvatski

Uloga empatije u socijalizaciji djece s teškoćama u razrednim sredinama

Potaknuti istraživanjima o pozitivnim posljedicama uključivanja djece s teškoćama u redovnu razrednu nastavu za ostale učenike tipičnog razvoja u ovom smo istraživanju ispitali 1) postoji li razlika u empatiji učenika koji su pohađali nastavu u istom razrednom odjeljenju s učenicima s teškoćama tijekom tri ili četiri godine i onih učenika koji nisu imali takvo iskustvo ; 2) kolika je prihvaćenost/neprihvaćenost učenika s teškoćama u njihovim razrednim sredinama i postoji li razlika u empatiji učenika tipičnog razvoja s obzirom na prihvaćanje/neprihvaćanje učenika s teškoćama ; te 3) razlikuju li se učenici tipičnog razvoja, odabrani od strane učenika s teškoćama, u empatijskim karakteristikama. Istraživanje se provodilo u jednom III i dva IV razreda osnovne škole (N=41) u kojima su bili uključeni učenici s teškoćama i u jednom III i dva IV razreda (N=42) u kojima nisu bili uključeni učenici s teškoćama. Rezultati, dobiveni na našem uzorku, pokazuju da (1) učenici u čijim su razredima bili uključeni učenici s teškoćama imaju značajno nižu razinu empatije u odnosu na učenike koji nisu imali takvo iskustvo, zatim (2) da učenici s teškoćama u njihovim razredima predstavljaju ‘zvijezde odbijanja’ i da učenici koji ne prihvaćaju učenike s teškoćama pokazuju značajno nižu razinu empatije u odnosu na ostale, te (3) pokazuju li učenici, koje su učenici s teškoćama odabrali, značajno nižu razinu empatije u odnosu na ostale. Ovi rezultati, koji ukazuju da je uključivanje učenika s teškoćama u redovne razredne sredine sa sobom donijelo specifične probleme u socijalizaciji kao i u razvoju empatije kod tipičnih učenika i jednako tako učenika s teškoćama, obrazloženi su nedostatkom prethodne pripreme i obrazovanja obju skupina učenika, koji bi omogućili pozitivan ishod obrazovne integracije.

obrazovna integracija; učenici s teškoćama; empatija; sociometrijski status

nije evidentirano

engleski

Role of Empathy in Socialization of Children with Disabilities in the Classroom

nije evidentirano

educational integration; students with disabilities; empathy; sociometric status

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (2)

2011.

96-108

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija

Indeksiranost