Pregled bibliografske jedinice broj: 592783
Glagolski vid u inojezičnome hrvatskome – izazov na mnogim razinama
Glagolski vid u inojezičnome hrvatskome – izazov na mnogim razinama // Jezik kao informacija / Peti Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan (ur.).
Zagreb: Srednja Europa, Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2013. str. 47-60 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 592783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glagolski vid u inojezičnome hrvatskome – izazov na mnogim razinama
(Verbal aspect in Croatian as L2 – a challenge on multiple levels)
Autori
Novak Milić, Jasna ; Čilaš Mikulić, Marica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik kao informacija
/ Peti Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan - Zagreb : Srednja Europa, Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2013, 47-60
ISBN
978-953-6979-64-6
Skup
XXVI. međunarodni znanstveni skup "Jezik kao informacija"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.-13.5.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glagolski vid; aspektnost; inojezični hrvatski
(verbal aspect; aspectuality; Croatian as a second and foreign language)
Sažetak
Opće je poznata činjenica da je glagolski vid jedan od najtežih, ako ne i najteži, dio hrvatskoga jezika za većinu inojezičnih govornika hrvatskoga jezika. Razlog je tomu složenost te jezične kategorije i činjenica da za odgovarajuću primjenu glagolskoga vida nije dovoljno poznavati glagolsku morfologiju, koja je u hrvatskome već sama po sebi vrlo složena. Za odgovarajuću je primjenu glagolskoga vida, koji se često definira kao govornikov subjektivan pogled na radnju, presudno i dobro poznavanje sintakse, ali i semantike, odnosno široko znanje o svijetu viđeno kroz prizmu hrvatskoga jezika. Nemogućnost davanja uvijek jasnih, jednoznačnih i egzaktnih pravila o uporabi vida u nastavi inojezičnoga hrvatskoga predstavlja znatnu poteškoću i nastavnicima i studentima. U ovom se radu govori o glagolskome vidu kao dijelu šire jezične kategorije – aspektnosti te mogućnostima, odnosno preduvjetima za njegovo usvajanje. Poučavanje glagolskoga vida neodvojivo je povezano s upućivanjem i poučavanjem druge sastavnice aspektnosti – s leksičkim vidom, odnosno tipom glagolske situacije, aktionsartom. Problematizirat će se složenost te kategorije i njezino inkorporiranje u nastavu inojezičnoga hrvatskoga od početničkih do naprednih razina. Posebna pozornost posvetit će se izvanjezičnim čimbenicima koji mogu utjecati na uporabu vida, drugim riječima slučajevima kad jezični obilježivači nisu dostatni za odabir svršenoga ili nesvršenoga oblika, već za odabir glagolskoga vida postaju relevantni koncepti kao što su specifično zajedničko znanje sugovornika, očekivanje, veličina objekta i slično.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1300869-0824 - Skandinavska jezična i književna praksa iz hrvatske perspektive (Antunović, Goranka, MZOS ) ( POIROT)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb