Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike (CROSBI ID 186230)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja
nije evidentirano
Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike
Suvremene teorije učenja i poučavanja matematike naglašavaju važnost učenikovog aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu u kojem otkrivanjem i logičkim zaključivanjem dolazi do izgradnje (konstrukcije) učenikovog znanja. Prilikom takvog oblika poučavanja važno je otkrivati učenikove miskoncepcije i greške koje mogu nastati prilikom zaključivanja. Neotkrivene i prešutne učenikove pogrešno izgrađene koncepcije mogu uvelike pridonijeti suprotnom efektu kod konstrukcije znanja. Također i neotkrivene greške kod učenika koje se ne diskutiraju, usled cega ne mogu kognitivnim konfliktom dovesti do točne spoznaje, učenik prenosi na više razine svog obrazovanja gdje često uviđa nepovezanost i nemogućnost daljnjeg razvoja koncepta. U nastavi matematike mnogo je takvih situacija koje kod učenika ostavljaju nejasnoće i dovode do pogrešnih zaključaka, zbog kojih nastava matematike, a i sama matematička znanja, djeci ostavljaju utisak nečeg što nije moguće svima savladati. U radu su longitudinalno praćene dvije skupine učenika nižih razreda. U prvoj skupini, poučavanoj prema smjernicama suvremene nastave matematike s učenicima se diskutiralo, otkrivale se njihove miskoncepcije i greške, te se kognitivnim konfliktom dovodilo do točnih koncepata. Druga je skupina učenika poučavana tradicionalnim načinom rada – učenjem procedura i njihovim uvježbavanjem. Rad prezentira deskriptivnu analizu temeljenu na usporedbi konceptualnih i proceduralnih znanja kog obje skupine. Rezultati rada pokazali su da primjena suvremenih metoda diskusije i kognitivnog konflikta utječe na povećanje uspješnosti kako proceduralnog, tako i konceptualnog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva kod učenika.
kognitivni konflikt; matematička diskusija; dijeljenje; decimalni brojevi
Rad je objavljen na srpskom jeziku ćirilicom.
engleski
Advantages of Discussion and Cognitive Conflict as an Instructional Method in Contemporary teaching of Mathematics
nije evidentirano
cognitive conflict; mathematical discussion; division; decimal numbers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
44 (1)
2012.
92-110
objavljeno
0579-6431
1820-9270