Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike (CROSBI ID 186230)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 92-110

Podaci o odgovornosti

Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja

nije evidentirano

Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u savremenoj nastavi matematike

Suvremene teorije učenja i poučavanja matematike naglašavaju važnost učenikovog aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu u kojem otkrivanjem i logičkim zaključivanjem dolazi do izgradnje (konstrukcije) učenikovog znanja. Prilikom takvog oblika poučavanja važno je otkrivati učenikove miskoncepcije i greške koje mogu nastati prilikom zaključivanja. Neotkrivene i prešutne učenikove pogrešno izgrađene koncepcije mogu uvelike pridonijeti suprotnom efektu kod konstrukcije znanja. Također i neotkrivene greške kod učenika koje se ne diskutiraju, usled cega ne mogu kognitivnim konfliktom dovesti do točne spoznaje, učenik prenosi na više razine svog obrazovanja gdje često uviđa nepovezanost i nemogućnost daljnjeg razvoja koncepta. U nastavi matematike mnogo je takvih situacija koje kod učenika ostavljaju nejasnoće i dovode do pogrešnih zaključaka, zbog kojih nastava matematike, a i sama matematička znanja, djeci ostavljaju utisak nečeg što nije moguće svima savladati. U radu su longitudinalno praćene dvije skupine učenika nižih razreda. U prvoj skupini, poučavanoj prema smjernicama suvremene nastave matematike s učenicima se diskutiralo, otkrivale se njihove miskoncepcije i greške, te se kognitivnim konfliktom dovodilo do točnih koncepata. Druga je skupina učenika poučavana tradicionalnim načinom rada – učenjem procedura i njihovim uvježbavanjem. Rad prezentira deskriptivnu analizu temeljenu na usporedbi konceptualnih i proceduralnih znanja kog obje skupine. Rezultati rada pokazali su da primjena suvremenih metoda diskusije i kognitivnog konflikta utječe na povećanje uspješnosti kako proceduralnog, tako i konceptualnog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva kod učenika.

kognitivni konflikt; matematička diskusija; dijeljenje; decimalni brojevi

Rad je objavljen na srpskom jeziku ćirilicom.

engleski

Advantages of Discussion and Cognitive Conflict as an Instructional Method in Contemporary teaching of Mathematics

nije evidentirano

cognitive conflict; mathematical discussion; division; decimal numbers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (1)

2012.

92-110

objavljeno

0579-6431

1820-9270

Povezanost rada

Pedagogija