Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 592306

Treba li Hrvatskoj obrazovanja za inovacije?


Švarc, Jadranka
Treba li Hrvatskoj obrazovanja za inovacije? // Razvoj hrvatskog školstva u kontekstu Europske unije / Popović, Stanko (ur.).
Zagreb: Zbornik radova, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2012. str. 41-51 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


Naslov
Treba li Hrvatskoj obrazovanja za inovacije?
(Does Croatia need education for innovation?)

Autori
Švarc, Jadranka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Razvoj hrvatskog školstva u kontekstu Europske unije / Popović, Stanko - Zagreb : Zbornik radova, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2012, 41-51

ISBN
978-953-154-133-6

Skup
Razvoj hrvatskog školstva u kontekstu Europske unije

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.6.2011

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Inovacije; obrazovavnje; znanstvenoistraživački sektor
(Innovation; education; sector of research and development)

Sažetak
Obrazovanje nije samo akademsko pitanje već pitanje opstanka jer je utjecaj znanja i znanosti na gospodarski razvoj golem. Zemlje članice EU drže da će kvantiteta i kvaliteta obrazovanja biti presudna za opstanak EU u konkurenciji s BRIC zemljama. Ovaj zaključka formuliran je u strategiji Europa 2020. Usprkos rasta visokoobrazovnih u Hrvatskoj, prisutno je slabljenje istraživačko sektora kako u gospodarskoj sferi, tako i u sferi javnih istraživanja. Dugoročno gledajući, ovo potonje prijeti gubljenjem nacionalne baze za generiranje bilo kojeg znanja bilo da se radi o prirodoslovlju, menadžmentu ili humanističkoj kritici zbilje. Posljedice bi mogle biti nesagledive i odvijati se po sličnom scenariju koji je doveo do nestanka industrijskog sektora istraživanja i 50 godina tehnološke akumulacije tijekom tranzicije, a čije posljedice osjećamo ponajviše danas.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-0000000-1539 - Društvena evaluacija hrvatskog inovacijskog sustava u funkciji društva znanja (Jadranka Švarc, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Jadranka Švarc, (70621)