Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 590217

KOMUNIKACIJA PUTEM SLIKOVNIH SIMBOLA I NJENA POJAVNOST U DJEČJIM LIKOVNIM RADOVIMA


Balić Šimrak, A.; Markulin, V.; Perus, M.
KOMUNIKACIJA PUTEM SLIKOVNIH SIMBOLA I NJENA POJAVNOST U DJEČJIM LIKOVNIM RADOVIMA // ZBORNIK RADOVA: “Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju”, €CNSI, Zagreb, 2011. / Balić Šimrak, A. ; Perus, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, Zagreb, 2011. str. 157-163


CROSBI ID: 590217 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
KOMUNIKACIJA PUTEM SLIKOVNIH SIMBOLA I NJENA POJAVNOST U DJEČJIM LIKOVNIM RADOVIMA
(COMMUNICATION THROUGH PICTORIAL SYMBOLS AND ITS MANIFESTATION IN CHILDREN’S ART WORKS)

Autori
Balić Šimrak, A. ; Markulin, V. ; Perus, M.

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni

Knjiga
ZBORNIK RADOVA: “Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju”, €CNSI, Zagreb, 2011.

Urednik/ci
Balić Šimrak, A. ; Perus, M.

Izdavač
Učiteljski fakultet, Zagreb

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
157-163

ISBN
978-953-7210-44-1

Ključne riječi
simboli, likovno stvaralaštvo, dijete, komunikacija
(symbols, artistic creativity, child, communication)

Sažetak
Članak se bavi komunikacijom karakterističnom za djetinjstvo čovječanstva (slikovna pisma) koja je prisutna i u ranoj dječjoj dobi u likovnim radovima, a koja kroz razvoj vizualne komunikacije poprima i oblike logotipova, ideograma, sociograma i sličnih konceptualnih poruka. Kada dijete poseže za neverbalnim sredstvom da pošalje poruku i opiše emociju ono bira sažeti znak – slikovni simbol kao sredstvo komunikacije, u kojemu on poprima i posebne konotacije korištenjem semantičke perspektive koja naglašava važnost osoba i predmeta na crtežu kroz emocionalnu proporciju, ali i razmještajem kojim označava u kakvom su oni odnosu. U istraživanju provedenom u starijoj dobnoj vrtićkoj skupini, te u tri razreda osnovne škole, prikupljeno je 77 dječjih radova koji su klasificirani u četiri kategorije izraza: simboličko-konceptualni, ekspresivno-apstraktni, figurativno-realistični i ornamentalno- grafički izraz te je iz tih podataka vidljivo da je simboličko- konceptualni izraz daleko najzastupljeniji u dječjim likovnim radovima i kao takav neosporno autentičan dječji likovni izraz.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Antonija Balić Šimrak (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Balić Šimrak, A.; Markulin, V.; Perus, M.
KOMUNIKACIJA PUTEM SLIKOVNIH SIMBOLA I NJENA POJAVNOST U DJEČJIM LIKOVNIM RADOVIMA // ZBORNIK RADOVA: “Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju”, €CNSI, Zagreb, 2011. / Balić Šimrak, A. ; Perus, M. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet, Zagreb, 2011. str. 157-163
Balić Šimrak, A., Markulin, V. & Perus, M. (2011) KOMUNIKACIJA PUTEM SLIKOVNIH SIMBOLA I NJENA POJAVNOST U DJEČJIM LIKOVNIM RADOVIMA. U: Balić Šimrak, A. & Perus, M. (ur.) ZBORNIK RADOVA: “Umjetničko djelo u likovnom odgoju i obrazovanju”, €CNSI, Zagreb, 2011.. Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, str. 157-163.
@inbook{inbook, year = {2011}, pages = {157-163}, keywords = {symbols, artistic creativity, child, communication}, isbn = {978-953-7210-44-1}, title = {COMMUNICATION THROUGH PICTORIAL SYMBOLS AND ITS MANIFESTATION IN CHILDREN’S ART WORKS}, keyword = {symbols, artistic creativity, child, communication}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet, Zagreb}, publisherplace = {Zagreb} }