Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 589108

Evaluacija provedbe nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi


Šumanović, Mara
Evaluacija provedbe nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi 2012., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb


Naslov
Evaluacija provedbe nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnoj školi
(Curriculum evaluation of primary school physical education)

Autori
Šumanović, Mara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Kineziološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.07

Godina
2012

Stranica
267

Mentor
Viskić - Štalec, Nataša ; Prskalo, Ivan

Ključne riječi
Tjelesna i zdravstvena kultura; osnovna škola; nastavni plani i program; učenici; nastavnici; stavovi
(Physical education; primary school; curriculum pupils; teachers; attitudes)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio evaluirati provedbu nastavnog plana i programa tjelesne i zdravstvene kulture osnovnih škola Osijeka i Osječko-baranjske županije Republike Hrvatske. Posebnim anketnim upitnicima ispitani su stavovi 202 učitelja razredne nastave, 89 učitelja tjelesne i zdravstvene kulture županije te stavovi 332 učenika četvrtog i 315 učenika osmog razreda grada Osijeka. Učitelji su vrednovali propisani plan i program, nastavu i nastavne ishode, a učenici odnos prema predmetu, nastavi i ishodima. Provjerom deskriptivnih pokazatelja i mjernih karakteristika te komponentnim analizama sa PB kriterijem i varimax transformacijama analizirani su podskupovi čestica upitnika. Izolirane su latentne dimenzije poslužile kao varijable evaluacije nastavnog plana i programa. Upotrijebljene su i u jednofaktorskim analizama varijance (MANOVA) s univarijatnim testovima razlika, kojima su provjereni stavovi ispitanika podijeljenih u kategorije nominalnih varijabla (za učitelje socio-demografska obilježja i uvjeti rada, a za učenike samo socio-demografska obilježja). Učitelji razredne nastave smatraju nastavu usklađenom s planom i programom, suvremenu, korisnu i zanimljivu. Ciljevi, zadaće i sadržaji su opsežni, neostvarivi u složenom sustavu tradicionalne nastave - stoga zahtijevaju promjenu. Učitelji tjelesne i zdravstvene kulture ističu opsežnost i suvremenost programa. Učenicima je predmet omiljen, u većoj mjeri primjeren dječacima. Opsežni ciljevi, zadaće i sadržaji programa za obje razine nastavnog programa (četvrti i osmi razred) slabije se realiziraju ; posljedica su nerealno visoke ocjene u predmetu. Učenicima i četvrtog i osmog razreda je predmet, zanimljiv i koristan, posebno onima u četvrtom razredu te naročito dječacima. Za obje razine programa predlaže se cilj, zadatke i sadržaje uskladiti s mogućnostima provedbe nastave, osobito s fondom sati i kompetencijama učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Mara Šumanović, (45803)