Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 588996

Prevalencija djece s teškoćama intergrirane u redovni osnovnoškolski susustav


Aleksandra Krampač-Grljušić; Mirela Grgić
Prevalencija djece s teškoćama intergrirane u redovni osnovnoškolski susustav // Socijalna psihijatrija, 39 (2011), 3; 156-163 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Prevalencija djece s teškoćama intergrirane u redovni osnovnoškolski susustav
(Prevalence of children with special needs integarted in regular primary school)

Autori
Aleksandra Krampač-Grljušić ; Mirela Grgić

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 39 (2011), 3; 156-163

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Prevalencija; djeca s teškoćama; inkluzija
(Prevalence; children with special needs; inclusion)

Sažetak
Cilj ove studije bio je istražiti prevalenciju djece s teškoćama u OŠ Ljudevita Gaja, Osijek u razdoblju od školske godine 2002/2003 do 2007/2008 godine i utvrditi učestalost pojedinih vrsta i stupnjeva teškoća s obzirom na spol. Prevalenciju djece s teškoćama u OŠ Ljudevita Gaja u školskoj godini 2007/2008, kao i raspodjelu prema spolu usporedili smo s prevalencijom djece (ukupnom i prema spolu) s teškoćama u Republici Hrvatskoj 2007.godine. Uzorak je sačinjavalo ukupno 3570 učenika (1979 muških i 1591 ženskih) Osnovne škole Ljudevita Gaja, Osijek u dobi od 6-15 godina, dok su ciljana skupina ispitanika bili učenici s teškoćama. Kriteriji za učenike s teškoćama temeljeni su na rješenju nadležnog tijela Ureda državne uprave u Osječko-baranjskoj županiji – službi za društvene djelatnosti. Podatci su dobiveni retrospektivno analizom dokumentacija Matica osnovne škole (OŠ/P), Hrvatskog registra o osobama s invaliditetom iz 2007.godine i rješenja nadležnog tijela Ureda državne uprave Osječko-baranjske županije – službe za društvene djelatnosti. Analiza testiranja pokazala je da postoji statistički značajna razlika u prevalenciji djece s teškoćama u OŠ Ljudevita Gaja u školskoj godini 2007/2008.(5, 92%) u odnosu na ukupnu prevalenciju djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj 2007.godine (2, 7%), a prema podatcima iz Hrvatskog registra o osobama s invaliditetom iz 2007.godine. U odnosu na rapodjelu prema spolu nije nađena statistički značajna razlika između djece s teškoćama u OŠ Ljudevita Gaja, Osijek u školskoj godini 2007/2008 (65, 71% dječaka i 34, 29% djevojčica) i ukupnog broja djece s teškoćama u Republici Hrvatskoj 2007.godini (60, 1% dječaka, 39, 6% djevojčica). S obzirom na vrstu teškoća kod najvećeg broja djece s teškoćama utvrđeno je postojanje više vrsta i stupnjeva teškoća u psihofizičkom razvoju (48, 57%). Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu proširivanja istraživanja na veći broj osnovnoškolaca, u cilju određivanja prevalencije djece s teškoćama u Osječko-baranjskoj županiji te osiguravanje uvjeta za njihovu inkluziju u redovni školski sustav.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Autor s matičnim brojem:
Mirela Grgić, (232160)

Citiraj ovu publikaciju

Aleksandra Krampač-Grljušić; Mirela Grgić
Prevalencija djece s teškoćama intergrirane u redovni osnovnoškolski susustav // Socijalna psihijatrija, 39 (2011), 3; 156-163 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Aleksandra Krampač-Grljušić & Mirela Grgić (2011) Prevalencija djece s teškoćama intergrirane u redovni osnovnoškolski susustav. Socijalna psihijatrija, 39 (3), 156-163.
@article{article, year = {2011}, pages = {156-163}, keywords = {prevalence, children with special needs, inclusion}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {39}, number = {3}, issn = {0303-7908}, title = {Prevalence of children with special needs integarted in regular primary school}, keyword = {prevalence, children with special needs, inclusion} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • PsychINFO