Utjecaj tehnoloških strategija na konkurentnost malih i velikih poduzeća u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 373268)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Ojdanić, Ivan
Dabić, Marina
hrvatski
Utjecaj tehnoloških strategija na konkurentnost malih i velikih poduzeća u Republici Hrvatskoj
Poslovnu okolinu današnjice obilježavaju sve veće turbulencije. Kontinuirani rast tehnoloških mogućnosti, prodor novih konkurenata na tržište te novi zahtjevi kupaca stvaraju potrebu za strategijama usmjerenim na kontinuirano obnavljanje konkurentskih prednosti. Izglednamogućnost za kontinuiranu konkurentsku prednost je kombinacija brzine, iznenađenja i razvoja nove tehnologije. Tehnologija se sve više smatra glavnim faktorom kod kreiranja strategije. Da bi ostvarilo konkurentsku prednost poduzeće kreira konkurentsku strategiju tj. razvija formulu kako će se natjecati na tržištu. Poduzećima na raspolaganju stoji više načina provođenja definiranog strateškog izbora. U vrijeme rastuće konkurencije i globalizacije poslovanja, jedan od najčešće korištenih načina provođenja strategije, jest stvaranje i implementacija novih tehnologija. Tehnološka rješenja kao način stvaranja konkurentske prednosti nisu novost u poslovnom svijetu, a u današnje vrijeme ubrzane globalizacije, tehnologija je postala nezaobilazan dio poslovne strategije, ključni element korporativnog opstanka. Povijesno gledano transformacija društva, iz agrarnog u industrijsko, povezana je s dominacijom prve industrijske revolucije (Landes, 2003.). Uzimajući u obzir rastući trend izbora tehnologije kao načina realiziranja strategije rasta poduzeća, te visoku stopu uspješnosti tehnološkog napretka u ostvarivanju njihovog strateškog cilja, zanimljivo je proučiti činjenice te donijeti zaključak da li tehnologija može utjecati na stjecanje konkurentske prednosti tj. poboljšati ukupni poslovni rezultat.
tehnološke strategije; srednja i velika poduzeća; konkurentnost; konkurentska strategija
nije evidentirano
engleski
The impact of technology strategy on competitiveness of small and large enterprises in the Republic of Croatia
nije evidentirano
technology strategy; medium and large businesses; competition; competitive strategy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
114
20.07.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb