Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Optimiranje pogonskih postrojenja brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina (CROSBI ID 373252)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Orović, Josip Optimiranje pogonskih postrojenja brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina / Tireli, Enco (mentor); Poganj, Tibor (neposredni voditelj). Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2012

Podaci o odgovornosti

Orović, Josip

Tireli, Enco

Poganj, Tibor

hrvatski

Optimiranje pogonskih postrojenja brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina

U radu je metodološki sagledana i sveobuhvatno prikazana problematika optimiranja i odabira pogonskih postrojenja brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina. Analizom operativnih troškova i troškova putovanja broda, kod odabranih pogonskih postrojenja, prikazana je detaljnija usporedba pogonskih postrojenja. Ukupni troškovi svih prikazanih pogonskih postrojenja najviše ovise o veličini broda, udaljenosti putovanja, pogonskoj snazi, cijeni goriva i plina, vrsti goriva koje se koristi te iskoristivosti strojeva unutar pogonskog postrojenja. Upotrebom modela višestruke polinomijalne regresije empirijski je prikazana funkcionalna i statistička ovisnost ukupnih troškova strojarnice broda (operativnih troškova i troškova goriva) o pogonskoj snazi broda, cijeni teškog i lakog tekućeg goriva, cijeni plinovitog goriva te iskoristivosti pojedinih pogonskih strojeva u strojarnici kod različitih udaljenosti putovanja broda i različite veličine broda. Analizom utjecaja funkcionalne ovisnosti zavisne varijable ukupnih troškova strojarnice o nezavisnim varijablama pri promjeni regresijskih modela višestruke nelinearne regresije od petog stupnja do linearne regresije (model hiperravnina) pokazano je da svi korišteni polinomi daju kvalitetnu aproksimaciju, tako da je odstupanje između stvarnih i regresijskih vrijednosti zanemarivo. Dobiveni matematički modeli omogućuju jednostavan uvid u ukupne troškove strojarnice i kvalitetan izbor optimalnog pogonskog postrojenja LNG broda uz upotrebu pet odnosno četiri osnovna parametra bez saznanja o ostalim možebitno manje značajnim parametrima koji utječu na troškove u strojarnici. Prikazani načini optimiranja pogonskih postrojenja omogućuju, na znanstveno utemeljeni način, brži i kvalitetniji proces izbora postrojenja. Optimiranjem procesa izbora i upravljanja postrojenja u konačnici se smanjuju ukupni troškovi strojarnice te prema znanstveno utemeljenom postupku omogućuje se kvalitetan izbor pogonskog postrojenja LNG broda. Nadalje, smanjuje se poslovni rizik i povećava učinak uspješnosti poslovanja brodovlasnika.

Optimizacija; LNG brod; pogonska postrojenja

nije evidentirano

engleski

The Optimisation of Propulsion Plants for Liquefied Natural Gas Carriers

nije evidentirano

LNG ship; propulsion plants; optimisation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

134

16.07.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport