Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 588663

Motivacija i interesi učenica različitih generacija srednjih škola u Zagrebu za tjelesno i zdravstveno područje


Runjić, Katarina
Motivacija i interesi učenica različitih generacija srednjih škola u Zagrebu za tjelesno i zdravstveno područje 2012., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb


Naslov
Motivacija i interesi učenica različitih generacija srednjih škola u Zagrebu za tjelesno i zdravstveno područje
(Motivation and Interests female students different generations secundary schools in Zgareb for physical and health area)

Autori
Runjić, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Kineziološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.7

Godina
2012

Stranica
156

Mentor
Prskalo, Ivan

Ključne riječi
Motivacija; interesi; nastava tjelesne i zdravstvene kulture; učenice srednje škole; deskriptivna statistika
(Motivation; interests; teaching physical and health education; female secondary school students; descriptive statistics)

Sažetak
U svrhu istraživanja motivacije i interesa kod učenica različitih generacija srednjih škola za tjelesno i zdravstveno područje korišten je „Upitnik za motivaciju, interese i stavove „MIS““. Istraživanje je provedeno na ukupno 1432 učenice trećih razreda srednjih škola grada Zagreba u dva dijela: prvi put 1973. kada je sudjelovalo 713, te 2007. kada je sudjelovalo 719 učenica. Ispitivanjem pouzdanosti mjernog instrumenta dolazimo do zaključka da sve motivacijske skale imaju zadovoljavajuće mjere pouzdanosti i da su te mjere podjednake na oba uzorka mjerenja. Inicijalno su izračunati deskriptivni parametri deskriptivnim statističkim metodama, testiran je normalitet distribucija za svaku česticu za svaku skalu te su izračunate osnovne metrijske karakteristike i koeficijent pouzdanosti Cronbach α za uzorak. Rezultati ukazuju kako učenice iz 1973. godine pokazuju veći interes za bavljenjem košarkom, rukometom, trčanjem, skokovima, bacanjem, plivanjem, vježbama oblikovanja, vježbama na tlu, vježbama na spravama, narodnim kolima i ritmikom, dok učenice iz 2007. pokazuju veći interes za penjanjem na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Učenice trećih razreda srednjih škola iz 1973. godine se ne razlikuju u interesima za bavljenjem odbojkom od učenica iz 2007. godine na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. razlikuju se u interesima za sportovima koje inače vole: atletici, gimnastici, ritmici, košarci, plivanju, veslanju, skijanju, skijaškim skokovima, judu, tenisu i stolnom tenisu, te za razliku od učenica iz 2007. više vole atletiku, gimnastiku, ritmiku, košarku, plivanje, veslanje, skijanje, skijaške skokove, judo, tenis i stolni tenis. Učenice trećih razreda srednjih škola iz 1973. godine se ne razlikuju u interesu za odbojkom kao sportom koji inače vole od učenica iz 2007. godine. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. godine značajno se razlikuju u interesu za bavljenjem atletikom, gimnastikom, ritmikom, košarkom, plivanjem, veslanjem, judom, tenisom, stolnim tenisom i skijanjem kao sportovima kojima bi se inače željele baviti od učenica koje su pohađale treći razred srednje škole 2007. godine. Učenice iz 1973. godine bi se naročito više željele baviti atletikom, gimnastikom, ritmikom, košarkom, plivanjem, veslanjem, judom, tenisom, stolnim tenisom i skijanjem nego učenice iz 2007. godine. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. se ne razlikuju u odbojci kao sportu kojim se žele naročito baviti od učenica koje su pohađale treći razred srednje škole 2007. godine. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. godine značajno se razlikuju u motivima Zdravlje kao motiv, Ocjena kao motiv, Nastavnica kao motiv, Vršnjaci kao motiv Roditelji kao motiv, Socijalni ugled kao motiv, Prisila kao motiv, Sportska uspješnost kao motiv, Užitak kao motiv i Općenito sportska uspješnost kao motiv za uključivanjem u vježbanje na nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture od učenica koje su pohađale treći razred 2007. godine. Učenice iz 1973. godine iskazuju više Zdravlje kao motiv, Socijalni ugled kao motiv, Sportsku uspješnost kao motiv i Užitak kao motiv od učenica iz 2007. godine. Učenice iz 2007. godine iskazuju više Ocjenu kao motiv, Nastavnicu kao motiv, Vršnjake kao motiv, Roditelje kao motiv, Prisilu kao motiv i Općenitu sportsku uspješnost kao motiv. Učenice koje su pohađale treći razred srednje škole 1973. godine se ne razlikuju u motivu Ljepota kao motiv od učenica koje su pohađale srednju školu 2007. godine. Ovo istraživanje, osim što obuhvaća vrlo veliki uzorak, analizira razlike u uvjetima velikih društvenih ekonomskih i drugih promjena u velikom vremenskom razmaku (oko 35 godina). Zbog svega toga, znanstveni i stručni doprinos rada je vrlo velik. Vrijednosti prikupljenih podataka omogućuju i daljnje ekstenzivne i relevantne analize, koje još dalje mogu omogućiti značaj za društveno i stručno validiranje te vrednovanje nastavnih programa Tjelesne i zdravstvene kulture i općih uvjeta provođenja nastave Tjelesne i zdravstvene kulture s učenicama srednjih škola.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Kineziološki fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Katarina Runjić, (238912)