Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrednovanje motoričkih znanja kod učenika petih razreda osnovne škole (CROSBI ID 373231)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Vlahović, Lidija Vrednovanje motoričkih znanja kod učenika petih razreda osnovne škole / Bavčević, Tonči ; Babin Josip (mentor); Split, Kineziološki fakultet u Splitu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Vlahović, Lidija

Bavčević, Tonči ; Babin Josip

hrvatski

Vrednovanje motoričkih znanja kod učenika petih razreda osnovne škole

Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost između morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti te motoričkih znanja kod učenika. Uzorak ispitanika sačinjavalo je 152 učenice i 152 učenika petih razreda osnovnih škola u Splitu, kronološke dobi 11 godina. Kolekcija podataka izvršena je primjenom 16 morfoloških mjera, 23 testa motoričkih sposobnosti i 7 testova motoričkih znanja. Primijenjeni testovi imali su zadovoljavajuće metrijske karakteristike te su omogućili prikupljanje znanstveno valjanih podataka. Analiza povezanosti između skupova varijabli izvršena je primjenom kanoničke korelacijske i multiple regresijske analize. Rezultati kanoničke korelacijske analize potvrdili su generalnu povezanost morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti, kao i povezanost motoričkih znanja u odnosu na morfološke karakteristika i motoričke sposobnosti kod oba uzorka ispitanika. Kako bi se utvrdila parcijalna struktura povezanosti pojedinih motoričkih znanja kao kriterija te morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti kao prediktorskog skupa, primijenjena je multipla regresijska analiza. Primijenjenom metodom definirani su statistički značajni regresijski modeli povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja. Kod uzorka učenica značajne funkcije pronađene su kod kriterijskih varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Pad naprijed preko ramena u dominantnu stranu (MZPDN), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO), a kod uzorka učenika kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR) i Šut jednom rukom s prsiju iz mjesta (košarka) (MZŠPK). Regresijska analiza između motoričkih sposobnosti kao prediktorskog skupa i motoričkih znanja, također je omogućila definiranje značajnih modela povezanosti. Kod uzorka učenica značajne funkcije pronađene su kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Pad naprijed preko ramena u dominantnu stranu (MZPDN), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO), a kod uzorka učenika kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR), Šut jednom rukom s prsiju iz mjesta (košarka) (MZŠPK) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO). Dobiveni nalazi omogućuju uvid u strukturu povezanosti morfoloških karakteristika, motoričkih sposobnosti i motoričkih znanja, a primjenjivi su kod planiranja i programiranja te praćenja i vrednovanja u kineziološkoj edukaciji.

učenici petih razreda osnovne škole; motoričko učenje; motoričke manifestacije; tjelesna i zdravstvena kultura

nije evidentirano

engleski

Evaluation of motor skills in fifth grade elementary school students

nije evidentirano

primary school fifth graders; motor learning; motor manifestations; physical education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

206

01.06.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Kineziološki fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Pedagogija