Vrednovanje motoričkih znanja kod učenika petih razreda osnovne škole (CROSBI ID 373231)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Vlahović, Lidija
Bavčević, Tonči ; Babin Josip
hrvatski
Vrednovanje motoričkih znanja kod učenika petih razreda osnovne škole
Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost između morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti te motoričkih znanja kod učenika. Uzorak ispitanika sačinjavalo je 152 učenice i 152 učenika petih razreda osnovnih škola u Splitu, kronološke dobi 11 godina. Kolekcija podataka izvršena je primjenom 16 morfoloških mjera, 23 testa motoričkih sposobnosti i 7 testova motoričkih znanja. Primijenjeni testovi imali su zadovoljavajuće metrijske karakteristike te su omogućili prikupljanje znanstveno valjanih podataka. Analiza povezanosti između skupova varijabli izvršena je primjenom kanoničke korelacijske i multiple regresijske analize. Rezultati kanoničke korelacijske analize potvrdili su generalnu povezanost morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti, kao i povezanost motoričkih znanja u odnosu na morfološke karakteristika i motoričke sposobnosti kod oba uzorka ispitanika. Kako bi se utvrdila parcijalna struktura povezanosti pojedinih motoričkih znanja kao kriterija te morfoloških karakteristika i motoričkih sposobnosti kao prediktorskog skupa, primijenjena je multipla regresijska analiza. Primijenjenom metodom definirani su statistički značajni regresijski modeli povezanosti morfoloških karakteristika i motoričkih znanja. Kod uzorka učenica značajne funkcije pronađene su kod kriterijskih varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Pad naprijed preko ramena u dominantnu stranu (MZPDN), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO), a kod uzorka učenika kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR) i Šut jednom rukom s prsiju iz mjesta (košarka) (MZŠPK). Regresijska analiza između motoričkih sposobnosti kao prediktorskog skupa i motoričkih znanja, također je omogućila definiranje značajnih modela povezanosti. Kod uzorka učenica značajne funkcije pronađene su kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Pad naprijed preko ramena u dominantnu stranu (MZPDN), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO), a kod uzorka učenika kod varijabli Brzo trčanje do 60 m iz niskog starta (MZ60M), Skok uvis prekoračnom tehnikom „škare“ (MZSUŠ), Stoj na rukama uz okomitu plohu (MZSNR), Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) (MZŠOR), Šut jednom rukom s prsiju iz mjesta (košarka) (MZŠPK) i Vršno odbijanje iz srednjeg odbojkaškog stava (odbojka) (MZVRO). Dobiveni nalazi omogućuju uvid u strukturu povezanosti morfoloških karakteristika, motoričkih sposobnosti i motoričkih znanja, a primjenjivi su kod planiranja i programiranja te praćenja i vrednovanja u kineziološkoj edukaciji.
učenici petih razreda osnovne škole; motoričko učenje; motoričke manifestacije; tjelesna i zdravstvena kultura
nije evidentirano
engleski
Evaluation of motor skills in fifth grade elementary school students
nije evidentirano
primary school fifth graders; motor learning; motor manifestations; physical education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
206
01.06.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Splitu
Split