Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 587823

Intenzifikacija procesa vježbanja u području edukacije


Prskalo, Ivan; Babin, Josip
Intenzifikacija procesa vježbanja u području edukacije // Intenzifikacija procesa vježbanja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez, 2012. str. 24-32 (pozvano predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Intenzifikacija procesa vježbanja u području edukacije
(The intensification of the process of exercise in the fields of education)

Autori
Prskalo, Ivan ; Babin, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Intenzifikacija procesa vježbanja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez, 2012, 24-32

ISBN
953-95082-9-0

Skup
21. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 26-30.06.2012

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Intenzifikacija; proces vježbanja; edukacija
(Intensification; education;)

Sažetak
Kako intenzifikacija podrazumijeva „poduzimanje mogućih i potrebnih postupaka prije, tijekom i poslije procesa vježbanja u cilju postizanja što bolje ukupne efikasnosti u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije“ (Findak, 2012), onda je jasno kako je ona uvjet optimiziranja procesa vježbanja u kineziološkoj edukaciji, odnosno uvjet utjecaja na kinantropološka obilježja te prijenos motoričkih i teorijskih informacija, predstavljajući tako sve mjere koje doprinose uspješnosti tog utjecaja. Kineziološka edukacija je sveobuhvatan proces koji prati ljudsko biće od predškolske do visokoškolske dobi (Prskalo i Babin, 2006), a odgoj i obrazovanje su najsloženije i najodgovornije ljudske aktivnosti (Rosić, 1999). Odgoj je s kineziološkog motrišta permanentni planirani proces formiranja određenih osobina, sposobnosti i znanja kojima se pospješuje zdravlje i razvoj pojedinca i njegov odnos prema okružujućem svijetu, napose radu, prirodi, društvu i drugim ljudima (Findak i Prskalo, 2004). Kineziološka paradigma procesa vježbanja kao upravljačkog sustava (Mraković, 1977) nezaobilazna je u definiranju individualiziranog rada, a definicija programiranja procesa vježbanja kao metodološko metodičkog postupka utvrđivanja i primjene energetsko-informatičkih ulaza i kontrole njihovih izlaza za poznato stanje subjekta i unaprijed definirane ciljeve (Mraković, 1987). Jasno je iz prethodnog kako u tako složenom sustavu koji obuhvaća dinamičke odnose upravljačkih i upravljanih sustava u planiranju, programiranju, provedbi i kontroli učinaka procesa vježbanja u edukaciji (Findak i Prskalo, 2004) postoji praktički neograničeni prostor za intenzifikaciju procesa vježbanja. Ovaj prostor do sad nije ni približno iskorišten osim, ako se izuzme entuzijazam struke koja „unatoč svemu“ primjenjuje znanstvene spoznaje u svakodnevnom često i „Sizifovu poslu“. Kako intenzificirati odnosno „pojačati“ (Anić, 2006) mogući i neophodni utjecaj u kineziološkoj edukaciji pokušava se odgovoriti u ovom radu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Kineziološki fakultet, Split

Autor s matičnim brojem:
Ivan Prskalo, (236980)
Josip Babin, (186802)