Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 587657

Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida


Periša, Darinka; Brajac, Ines; Kaštelan, Marija
Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida // Medicina : glasilo Hrvatskoga liječničkoga zbora, Podružnica Rijeka, 48 (2012), 101-105 (podatak o recenziji nije dostupan, kratko priopcenje, ostalo)


CROSBI ID: 587657 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida
(Perioral dermatitis as a consequence of prolonged use of topical corticosteroids)

Autori
Periša, Darinka ; Brajac, Ines ; Kaštelan, Marija

Izvornik
Medicina : glasilo Hrvatskoga liječničkoga zbora, Podružnica Rijeka (0025-7729) 48 (2012); 101-105

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kratko priopcenje, ostalo

Ključne riječi
nuspojave; perioralni dermatitis; topički kortikosteroidi
(perioral dermatitis; side effects; topical corticosteroids)

Sažetak
Perioralni dermatitis je kronična ekcematoidna i papulopustulozna upalna dermatoza kože lica od koje najčešće obolijevaju žene mlađe i srednje dobi. Etiopatogeneza je nepoznata, a od mogućih etioloških čimbenika u obzir dolaze dugotrajna uporaba topičkih kortikosteroida, kozmetičkih preparata na bazi petrolata i parafina, infektivni uzročnici, hormoni, gastrointestinalni poremećaj, neurogena upala i emocionalni stres. Prikaz slučaja: Prikazana je 49-godišnja žena s izrazitim eritemom kože lica, edemom kapaka te brojnim grupiranim papulama i papulopustulama na koži lica, uz brojne subjektivne simptome. Bolesnica je samoinicijativno duže od godinu dana na licu primjenjivala potentni kortikosteroidni pripravak. Rasprava i zaključak: Prikaz slučaja govori u prilog hipotezi o važnoj ulozi topičkih kortikosteroida u patogenezi perioralnog dermatitisa. U radu je prikazan i pregled recentne literature o etiologiji, patogenezi i liječenju bolesti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
062-0620239-0197 - Imunološki mehanizmi u patogenezi psorijaze (Kaštelan, Marija, MZOS ) ( POIROT)
062-0620239-0199 - Uloga neurogene upale i psihičkih čimbenika u patogenezi psorijaze (Brajac, Ines, MZOS ) ( POIROT)

Ustanove:
Medicinski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Ines Brajac (autor)

Avatar Url Marija Kaštelan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Periša, Darinka; Brajac, Ines; Kaštelan, Marija
Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida // Medicina : glasilo Hrvatskoga liječničkoga zbora, Podružnica Rijeka, 48 (2012), 101-105 (podatak o recenziji nije dostupan, kratko priopcenje, ostalo)
Periša, D., Brajac, I. & Kaštelan, M. (2012) Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topičkih kortikosteroida. Medicina : glasilo Hrvatskoga liječničkoga zbora, Podružnica Rijeka, 48, 101-105.
@article{article, year = {2012}, pages = {101-105}, keywords = {nuspojave, perioralni dermatitis, topi\v{c}ki kortikosteroidi}, journal = {Medicina : glasilo Hrvatskoga lije\v{c}ni\v{c}koga zbora, Podru\v{z}nica Rijeka}, volume = {48}, issn = {0025-7729}, title = {Perioralni dermatitis kao posljedica dugotrajne primjene topi\v{c}kih kortikosteroida}, keyword = {nuspojave, perioralni dermatitis, topi\v{c}ki kortikosteroidi} }
@article{article, year = {2012}, pages = {101-105}, keywords = {perioral dermatitis, side effects, topical corticosteroids}, journal = {Medicina : glasilo Hrvatskoga lije\v{c}ni\v{c}koga zbora, Podru\v{z}nica Rijeka}, volume = {48}, issn = {0025-7729}, title = {Perioral dermatitis as a consequence of prolonged use of topical corticosteroids}, keyword = {perioral dermatitis, side effects, topical corticosteroids} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MEDLINE





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font