Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 586913

Kako prepoznati darovitog učenika?


Ban, Ana; Vrcelj, Sofija
Kako prepoznati darovitog učenika? // Metodološki problemi istraživanja darovitosti (Zbornik 18) (2012) (pregledni, poslan)


Naslov
Kako prepoznati darovitog učenika?
(HOW TO IDENTIFY GIFTED STUDENT?)

Autori
Ban, Ana ; Vrcelj, Sofija

Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima, pregledni

Izvornik
Metodološki problemi istraživanja darovitosti (Zbornik 18) (2012)

Status rada
Poslan

Ključne riječi
Nadareni učenici; školski programi; potencijali; škola; sposobnosti; uspjeh
(Gifted students; school programs; resources; schools; skills; success)

Sažetak
U radu se raspravlja o (potencijalno) nadarenim učenicima i o problemima njihova prepoznavanja. Autorice ističu da se često nadareni poistovjećuju s odličnim učenicima što znači da su ocjene kriterij identifikacije. U vezi s time, potrebno je redefinirati „nadarenost“ kao i uspjeh i neuspjeh u školskim susavima. Isto tako, školska praksa pokazuje da nadarenost najčešće biva problemom onih koji su nadareni, ali i sredine u kojoj žive jer rad u školama je orijentiran prema općeprihvaćenom kriteriju „normalnosti“ kao kriteriju prosudbe učenikovih potencijala ( što nije samo fenomen hrvatskih škola). Prema zakonskom određenju, nadareni učenici imaju mogućnost ubrzanog školovanja/studiranja, međutim u praksi takvi slučajevi gotovo ne postoje. Programi koji se nude u većini škola znatno rjeđe se poklapaju sa sposobnostima i osobinama nadarene djece, te se njihovim potrebama nastoji udovoljit izvan okvira škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0000000-1292 - Obrazovanje žena u svijetu promjena (Sofija Vrcelj, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Ana Ban, (299462)
Sofija Vrcelj, (151092)