Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 586529

Područja nastave glazbene kulture u primarnom obrazovanju


Birtić, Veronika
Područja nastave glazbene kulture u primarnom obrazovanju 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek


Naslov
Područja nastave glazbene kulture u primarnom obrazovanju
(Areas of teaching music education in primary education)

Autori
Birtić, Veronika

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
05.07

Godina
2012

Stranica
69

Mentor
Rojko, Pavel

Neposredni voditelj
Šulentić Begić, Jasna

Ključne riječi
Nastava glazbe; otvoreni model; područja u nastavi glazbe; aktivno slušanje glazbe; psihološko i kulturno-estetsko načelo
(Teaching music; open model of music education; curriculum areas in music education; actively listening to music; psychological and cultural-aesthetic principle)

Sažetak
Otvorenim modelom nastave glazbe, područje slušanja glazbe je obvezno i središnje u nastavi glazbe, dok su ostala nastavna područja varijabilna, tj. učitelj se vodi psihološkim i kulturno-estetskim načelom pri odabiru istih. Nastava glazbene kulture trebala bi imati za cilj razvoj učeničkog ukusa koji će pridonijeti kritičkom mišljenju, a upravo se aktivnim slušanjem glazbe ostvaruje cilj predmeta. U radu se polazi od nekoliko istraživačkih pitanja na koja se odgovorilo analizirajući anketni upitnik i dnevnik praćenja nastavnih sati. Anketom se htjelo ispitati mišljenje učitelja o bitnosti nastavnih područja, kompetentnosti te preferiranju pojedinog nastavnog područja, dok je svrha dnevnika praćenja nastavnih sati bila ustanoviti provode li učitelji otvoreni model nastave glazbe, na koji ga način provode te kolika je zastupljenost pojedinog nastavnog područja. Analizom anketnog upitnika utvrđeno je kako učitelji preferiraju upravo ono nastavno područje koje smatraju najbitnijim te se isto tako u tom području osjećaju i najkompetentnijima. Područje u kojem se tako osjećaju je područje pjevanja. Prema analizi dnevnika praćenja uočeno je kako većina učitelja i dalje provodi integrativni model. Učitelji kao izabranu aktivnost najčešće odabiru aktivnost pjevanja te s tim područjem povezuju područje sviranja i plesanje. Području slušanja glazbe u većini nastavnih sati ne pridaje se prevelika važnost.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek