Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 585807

Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata


Badrić, Marko; Prskalo, Ivan; Meaški, Ivana
Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata // Intenzifikacija procesa vježbanja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, V. (ur.).
Poreč: Hrvatski kineziološki savez, 2012. str. 90-95 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Glazbeni sadržaj kao čimbenik intenzifikacije rada u pripremnom dijelu sata
(Music content as a factor in the intensification of work in the preparatory part of the hour)

Autori
Badrić, Marko ; Prskalo, Ivan ; Meaški, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Intenzifikacija procesa vježbanja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Findak, V. - Poreč : Hrvatski kineziološki savez, 2012, 90-95

ISBN
953-95082-9-0

Skup
21. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 26-30.06.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Fiziološko opterećenje; intenzifikacija; glazba; tjelesna i zdravstvena kultura
(Physiological load; intensification; Music; Physical Education)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi da li se primjenom glazbenih sadržaja u pripremnom dijelu sata tjelesne i zdravstvene kulture utječe na povećanje intenziteta rada učenika u primarnom obrazovanju. Istraživanje je provedeno na uzorku od 18 učenika 4. razreda Osnovne škole Dragutina Tadijanovića Petrinja u školskoj godini 2010/2011. Učenici su promatrani na dva sata tjelesne i zdravstvene kulture, primarno u pripremnom dijelu sata koji je u prosjeku trajao 8 minuta, u razmaku od dva tjedna. Kao glavni indikator fiziološkog opterećenja koristila se frekvencija srca u minuti. Frekvencija srca kod učenika u mirovanju to jest prije početka sata tjelesne i zdravstvene kulture kreću se otprilike na razina koje su očekivane za tu dob i iznose od 87-98 otkucaja u minuti. Vrijednosti frekvencije srca nakon uvodnog dijela sata nešto su više na drugom satu ali se i dalje kreću u granicama normale (136-144). Vrijednosti frekvencije srca zabilježene nakon pripremnog dijela sata značajno su više nakon 1. mjerenja na satu u kojem je korištena glazba (142 otkucaja srca u minuti) u odnosu na 2. mjerenje gdje su vrijednosti pulsa bile primjetno niže (124 otkucaja srca u minuti). Temeljem dobivenih rezultata utvrđeno je da primjena glazbe u pripremnom dijelu sata značajno podiže razinu fiziološkog opterećenja kod učenika. S obzirom na te činjenice poželjno je uključiti glazbene sadržaje u pripremni dio sata, jer osim što se povećava intenzitet rada, učenicima se više sviđa takav način vježbanja i potiče ih na duži rad.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb