Znanje odgajatelja u dječjim vrtićima i učitelja osnovnih škola o avulziji zuba (CROSBI ID 372686)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Medojević, Daniela
Macan, Darko
hrvatski
Znanje odgajatelja u dječjim vrtićima i učitelja osnovnih škola o avulziji zuba
Uvod: Avulzija zuba je potpuno izbijanje zuba iz zubne alveole te čini prosječno 13, 6% svih dentalnih trauma. Najčešće traumatizirani su trajni gornji središnji sjekutići. Ekstraalveolarno vrijeme i izbor transportnog medija važni su faktori koji utječu na prognozu izbijenog zuba. Cilj ovog rada jest istražiti znanje odgajatelja u vrtićima i učitelja osnovnih škola na području grada Zagreba o etiologiji avulzije zuba, postupcima zbrinjavanja djeteta, sredstvima ispiranja te mediju transporta zuba. Ispitanici i metode: Anonimnim anketnim upitnikom ispitano je 150 odgajatelja u dječjim vrtićima i 150 učitelja osnovnih škola na području Grada Zagreba. Rezultati su statistički obrađeni. Rezultati: Tijekom stručnog obrazovanja s problematikom se susrelo se 24% odgajatelja i 14% učitelja. Četvrtina ispitanika ne bi tražila avulzirani zub. U slučaju izbijenog zuba 30, 89% ispitanika bi roditeljima prepustilo daljnje zbrinjavanje djeteta. Reimplantaciju mliječnog zuba učinilo bi 15, 33% odgajatelja te 7, 33% učitelja, dok bi se na reimplantaciju trajnih zubi odlučilo tek 16, 67% učitelja. Odabir ispravnog transportnog medija za izbijeni zub uvelike pridonosi prognozi takvog zuba. Suhu maramicu kao transportni medij odabralo bi 47% ispitanika, dok bi se za mlijeko odlučilo 9%. Osobno se smatra kompetentnim za ispravnu reakciju u slučaju izbijenog zuba 16, 33% ispitanika, dok je našom procjenom to samo 3% ispitanika. Nije utvrđena povezanost između razine obrazovanja i ocjene kompetentnosti. Zaključak: Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za organizacijom tečaja trajnog obrazovanja o traumi usne šupljine za odgajatelje u vrtićima i učitelje u osnovnim školama.
trauma zuba ; avulzija zuba ; odgajatelji ; učitelji ; znanje ; kompetencije
nije evidentirano
engleski
Kindergarten and primary school teachers' knowledge on tooth avulsion
nije evidentirano
teeth trauma ; teeth avulsion ; teachers ; knowledge ; competence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
43
02.07.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Stomatološki fakultet
Zagreb