Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda (CROSBI ID 587850)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Badrić, Marko ; Sporiš, Goran ; Trklja, Emir ; Petrović, Josipa ;
hrvatski
Trend razvoja motoričkih sposobnosti učenika od 5. do 8. Razreda
Za optimalan rast i razvoj osobito je važna optimalna razina motoričkih sposobnosti (Findak i sur., 1996). Za njihov razvoj, potrebno je kontinuirano i sustavno tjelesno vježbanje koje učenici ne zadovoljavaju s dva sata nastave tjelesne i zdravstvene kulture. Upravo zbog toga, stvaranje navike pravilnog korištenja slobodnog vremena posvećenom tjelesnom vježbanju i kretanju postaje s kineziološkog motrišta primarna odgojna zadaća (Prskalo, 2005). Cilj rada je utvrditi razlike u trendu razvoja motoričkih sposobnosti između učenika od 11-14 godine starosti. U istraživanju je korišten uzorak od 434 dječaka osnovnih škola. Subuzorci definirani prema dobi podijeljeni su u 4 subuzorka: 5. razred (srednja dob 11, 22±0, 44) 103 učenika, 6. razred (srednja dob 12, 24±0, 50) 121 učenika i 7. razred (srednja dob 13, 18±0, 41) 108 učenika, 8. razred (srednja dob 14, 19±0, 39) 102 učenika. Uvidom u rezultate vidljivo je da su dobivene tri statistički značajne diskriminacijske funkcije koje pokazuju značajno razlikovanje između definiranih subuzoraka u motoričkim sposobnostima. Rezultati razlika na prvoj diskriminacijskoj funkciji pokazuju da su najvećem razlikovanju između subuzoraka doprinijele varijable koje mjere eksplozivnu snagu, fleksibilnost i brzinu frekvencije pokreta. Manje razlike između istraživanih subuzoraka očituju se u varijablama za procjenu repetitivne snage i koordinacije. Najveći doprinos razlici na drugoj diskriminacijskoj funkciji imaju varijable za procjenu repetitivne snage i u manjoj mjeri varijable koje mjere koordinaciju. Na trećoj diskriminativnoj funkciji razlici između subuzoraka definiranih prema dobi najviše doprinose varijable za procjenu repetitivne i eksplozivne snage. Temeljem dobivenih rezultata može se zaključiti da se trend razvoja motoričkih sposobnosti s obzirom na dob odvija sukladno zakonitostima razvoja motoričkih sposobnosti.
motoričke sposobnosti; učenici; tjelesna i zdravstvena kultura
nije evidentirano
engleski
Motor development among pupils for 5 to 8 grade
nije evidentirano
motor abilities; pupils; physical education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
115-121.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Findak, V.
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS)
953-95082-9-0
Podaci o skupu
Intenzifikacija procesa vježbanja u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
predavanje
26.06.2012-30.06.2012
Poreč, Hrvatska