Šezdeset godina Života i Škole 1952. – 2011. (CROSBI ID 184822)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Munjiza, Emer ; Dubovicki, Snježana
hrvatski
Šezdeset godina Života i Škole 1952. – 2011.
U ovom članku autori prate pokretanje i razvoj Života i škole u proteklih šezdeset godina, između 1952. i 2011. godine. Autori istražuju, analiziraju, objašnjavaju i tumače doprinos Života i škole na području odgojne prakse i pedagogijske teorije u proteklih šezdeset godina. Članak se temelji na analizi relevantne pedagoške dokumentacije: izvora (svih objavljenih brojeva između 1982. i 2011.) i literature (objavljenih analiza za razdoblje 1952. – 1981.). U istraživanju se unutar konstruktivističke paradigme koriste kvantitativna i kvalitativna metoda koje obuhvaćaju sve numeričke karakteristike časopisa: broj autora, stranica, radova, svezaka, godine djelovanja glavnih, odgovornih i tehničkih urednika, naklada časopisa, broj izvanrednih i tematskih brojeva te drugih numeričkih značajki. Prikupljeni podaci i skupine podataka u kvalitativnoj su metodi analizirani, uspoređivani, objašnjavani i tumačeni te su na osnovi navedenoga uočene određene tendencije i zakonitosti. U šezdesetogodišnjem kontinuitetu časopis Život i škola profilirao se u značajan stručnoznanstveni časopis iz područja pedagogije. Po opsegu suradnika i pretplatnika znatno je nadmašio početnu regionalnu orijentaciju i danas je u skupini vodećih pedagogijskih časopisa u Republici Hrvatskoj. Radovi iz Života i škole referiraju se u značajnim bazama podataka. Analizirani sadržaji daju niz korisnih longitudinalno-vertikalnih informacija, ali istovremeno i transverzalno ukazuju na određene strukture i odnose. Prateći sadržaje Života i škole moguće je pratiti vanjske i unutrašnje promjene koje su se događale u hrvatskom (ali i svjetskom ) školstvu i pedagogiji.
Život i škola; obljetnica; odgojna praksa; pedagogijska teorija; članci; prilozi
nije evidentirano
engleski
Sixty Years of Život i Škola (1952 – 2011)
nije evidentirano
Life and school; anniversaries; educational practices; pedagogical theories; articles; adverbs
nije evidentirano