Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

THEMATIC CLUSTERS IN TOURISM (CROSBI ID 587227)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

dr.sc. Horvat, Đuro THEMATIC CLUSTERS IN TOURISM // 1ST INTERNATIONAL SCIENTIFIC SYMPOSIUM ECONOMY OF EASTERN CROATIA - YESTERDAY, TODAY, TOMORROW / prof.dr.sc. Mašek Tonković, Anka (ur.). Osijek: Studio HS internet ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 230-239

Podaci o odgovornosti

dr.sc. Horvat, Đuro

engleski

THEMATIC CLUSTERS IN TOURISM

Općenito, rast i razvoj poduzetništva (posebno malog) zahtijeva stalno traganje za organizacijskim modelom koji osigurava opstanak poduzetnika na tržištu, a ujedno zadovoljava strateški cilj kroz povećanje dodane vrijednosti po jedinici proizvoda, odnosno profitabilnost, povećanje proizvodnje usmjerene na izvoz i u skladu s tim, održanje i povećanje broja zaposlenih. Poduzetnički klasteri gospodarskih subjekata svrstanih u istu djelatnost ili u više komparativnih djelatnosti imaju potrebu za prilagođavanjem globalnom tržištu te stoga projektiraju i postavljaju takvu organizacijsku strukturu koja im omogučuje razvoj, tržišno-marketinške aktivnosti u jednoj regiji (distriktu) ili u više usko povezanih regija. Tim se konceptom gospodarski subjekti brzo razvijaju, primjenjuju suvremene metode rada i pod suvremenim menadžmentom crpe maksimu it tržišnog okružja, a ekonomija regije ili distrikta dobiva konkurentske prednosti u odnosu na druge. Uzroci konkurentnosti, kao što su smanjenje troškova, dodana vrijednost i nove tržišne mogućnosti, mogu poticati inovaciju, radi dizajnja kvalitete i osposobljavanja gospodarskih subjekata. Ekonomski razvoj zasnovan na klasteru je model razvoja gospodarskih subjekata, osobito malih i srednjih, budući da umrežavanjem oni pokreću razvoj na lokalnoj i regionalnoj razini. Klasteri se definiraju kao motori rasta i inovativnosti koji osiguravaju konkurentnost na globalnom tržištu. Rezultati pokazuju da je takav razvojni model omogućio važan gospodarski uspjeh regija i država, a on je rezultat sinergijske upotrebe znanja, i tehničko- tehnoloških kapaciteta povezanih gospodarskih subjekata. Upravo na tim temeljima opoerater u turizmu mogu povećati učešće na zajedničkim tržištima ako rade zajedno. Stoga ćemo u ovom radu analizirati tematske klastere koji se odnose na segmentaciju tržišta a to u području turizma mogu biti kulturno nasljeđe, neki posebni interesi, zdravstveni turizam, vinski turizam its. Takav model na fleksibilan način pokreće razvoj turističke destinacije i na tim osnovama potiče ekonomski razvoj na lokalnoj i regionalnoj razini.

thematic clusters ; tourism ; region ; competitiveness ; tourist destination

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

230-239.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

1ST INTERNATIONAL SCIENTIFIC SYMPOSIUM ECONOMY OF EASTERN CROATIA - YESTERDAY, TODAY, TOMORROW

prof.dr.sc. Mašek Tonković, Anka

Osijek: Studio HS internet ; Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-253-106-0

Podaci o skupu

1ST INTERNATIONAL SCIENTIFIC SYMPOSIUM ECONOMY OF EASTERN CROATIA - YESTERDAY, TODAY, TOMORROW

predavanje

17.05.2012-18.05.2012

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija