Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ovladavanje imanentnom i normativnom gramatikom hrvatskoga jezika (CROSBI ID 184446)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko Ovladavanje imanentnom i normativnom gramatikom hrvatskoga jezika // Bjelovarski učitelj, XVII (2012), 1-2; 10-19

Podaci o odgovornosti

Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko

hrvatski

Ovladavanje imanentnom i normativnom gramatikom hrvatskoga jezika

U radu će biti objašnjene sličnosti i razlike između dvaju bitnih jezičnih sustava materinskoga jezika: imanentne gramatike, odnosno primarne jezične kompetencije (materinskoga jezika u užem smislu) i normativne gramatike, odnosno sekundardne jezične kompetencije (materinskoga jezika u širem smislu). Europska je komuniciranje na materinskome jeziku 2004. u dokumentu Ključne kompetencije za cjeloživotno učenje - europski referentni okvir (The European Framework of References for Lifetime Learning) istaknula kao najvažniju kompetenciju koja je preduvjet za razvoj ostalih kompetencija. Komunikacija na materinskome jeziku jest sposobnost izražavanja pojmova, različitih misli, osjećaja, činjenica i mišljenja u govorenome i u pisanome obliku te uključuje i kreativnu jezičnu interakciju u cijelome nizu društvenih i kulturnih okruženja: u odgoju i obrazovanju, radu, privatnome okruženju i dr. Zato je njezinu razvoju iznimno važno posvetiti osobitu pozornost u predškolskome i osnovnoškolskome obrazovanju. Prema tome, u radu će biti navedene i objašnjene osobine imanentne gramatike kao jezičnoga sustava čiji stupanj ovladanosti pridonosi uspješnoj komunikaciji na širem jezičnom planu, u situacijama koje izlaze iz okvira spontane uporabe jezika u vlastitoj jezičnoj (obiteljskoj/lokalnoj) zajednici, a kojima se bolje ovladava što se duže uči i što pojedinac ima pozitivniji stav o njemu. U vezi s tim u radu će biti utvrđeno u kojoj mjeri na pozitivan stav o standardnome jeziku utječu različite vrste čimbenika.

primarna jezična kompetencija/imanentna gramatika; sekundarna jezična kompetencija/normativna gramatika; stav o standardnome jeziku; čimbenici koji utječu na stav o standardnome jeziku; stvaranje međujezičnog polja

nije evidentirano

engleski

Mastery of inherent and normative Croatian language Grammar

nije evidentirano

primary linguistic competence/immanent grammar; secondary linguistic competence/normative grammar; attitude to a standard language; factors that influence the attitudes to a standard language; interlinguistic field creation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

XVII (1-2)

2012.

10-19

objavljeno

1330-0954

2806-9617

Povezanost rada

Filologija